Hej!

Jeg er ny her i forumet, men jeg læser meget her, og undskyld, min svensk er ikke den bedste.

Jeg har 2 ruller diffusionsåben vindtæt plastfolie tilbage, og jeg vil ikke have, at luft/vind kommer ind i huset. Vi renoverer et lille hus (55m²), og væggen er:

| 15mm råspont | 100mm savsmuld | 20mm gammel facade | 50mm mineral isolering | vindpap | facade |

Jeg vil nu lægge på råsponten:
| diffusionsåben vindtæt plastfolie | 20mm luft | 20mm perlespont |

Jeg har skiftet alle vinduer til 3-lags glas. Synes I, at det går godt med diffusionsåben vindtæt plastfolie på indersiden?

Tak på forhånd for svarene!

Ribiku
 
Hvad hedder det materiale, som er "diffusionsåben vindtæt plastfolie"? Spontant synes jeg, at materialet på indersiden burde være mere diffusionstæt.
 
J justusandersson sagde:
Hvad hedder det materiale, der er "diffusionsåben vindtættende plastfolie"? Spontant synes jeg, at materialet på indersiden burde være mere diffusionstæt.
Hej Andersson,

tak fordi du svarer. Det er rigtigt, hvis man bygger nyt, men nu er der ingen spærring, og isoleringen er ikke meget. Men jeg ved ikke, om det fungerer, at luften ikke kondenserer i væggen, hvis man bygger, som jeg mener.

Jeg ved ikke, om jeg kan vise produktet her direkte, men hvis man søger på Vindspærringsfolie på Google, finder man produktet direkte.

Tak! MVH

Mario
 
En tommelfingerregel er, at diffspærren/diffbremsen på indersiden skal være mindst 5 gange tættere end den på ydersiden. Så spørgsmålet er, om vindbeskyttelsesfolien har 5 gange højere dampgennemgangsmodstand end vindpap?
 
useless useless sagde:
En tommelfingerregel er, at diffspærren/diffbremse på indersiden skal være mindst 5 gange tættere end den på ydersiden.
Jeg har set, hvad det fører til at bryde denne regel.
En fyr byggede sit hus og forsøgte at gøre det "miljøvenligt".
"Vildmarkspanel" yderst, luftspalte, udegips, 145 mm cellulosaisolering.
Nogen plastfolie skulle der jo ikke være. Så nåede han ikke at sætte indvendig panel op...
Efter et år kiggede han bag cellulosaisoleringen: Udegipsens inderside var pletvis sort af skimmel :(
 
Hej igen,

tak for alle svar! Jeg bruger bedre en åldersbeständig byggfolie, men da skal jeg plastre hele rummet eller? Gulv og loft mener jeg? Eller bedre man plastre kun vindueskarmen, så at ingen vind trænger ind der.

Tak og mvh

Ribiku
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.