T
Jeg er i gang med at bygge et Attefallshus. Grunden står på plader over jorden. Jeg har skruet terrassebrædder under gulvreglerne, som jeg derefter har lagt asfaltplader på. Bunden mellem reglerne er altså plader imellem.

Spørgsmålet er, om asfaltpladen er tilstrækkelig som beskyttelse mod fugt/vind. Kan jeg lægge isoleringen direkte på asfaltpladerne, eller skal jeg lægge vindpap mellem asfaltpladerne og isoleringen?

Fjern ddm og læg en skive af fibercement i stedet, ellers får du problemer med vækst på undersiden senere

T
Nu har jeg købt asfaltsboard og den kan ikke returneres. Men hvis påväxt er et problem, måske kan man lægge vindpappen under asfaltsboarden? :thinking:

• Synes
Lande
  • Laddar…
Ja, det er nok med asfaboard. Ingen vindpapp eller andet behøves heller.
Og der vokser ikke mere på asfaboard end på fibercement.
Bare sørg for, at den glatte sorte side vender nedad.

• Synes
Tovin
  • Laddar…
Vi har revet vores asfaltboard væk, da den begyndte at bule, hvilket gjorde, at isoleringen blev synlig og blev tilholdssted for mus. Brug fibercement.
Asfaltboarden var i vores tilfælde ca. 15 år gammel.

S saltet sagde:
Vi har revet bort vores asfaltboard da den begyndte at bule...
Ja, asfaltboard er ikke specielt formstabil. Det lød dog som TS havde bygget en blindbund af trall under ? i så det kan nok fungere.
At lægge store vandrette flader af asfaltboard uden støtte fungerer ikke i længden.

M MagHam sagde:
Ja, asfaltboard er ikke specielt formstabil. Det lød dog som TS havde bygget en blindbund af trall under ? i så det kan nok fungere.
At lægge store vandrette flak af asfaltboard uden støtte fungerer ikke i længden.
Det er præcis det, der skete i vores sommerhus. Derfor brød vi alt op.

• Et gulv i et fritidshus er blevet brudt op og viser jord, sten og værktøj som en skovl, kost og brækjern.
  • Synes
fremax
  • Laddar…
Asfaboard, monteret med den rigtige side ned, skal jo ikke risikere mere påvækst end andre egnede plader. Eller? Problemet er formstabiliteten, som nogen skriver. Tænker at TS burde kunne lægge nogle stænger mellem rummet for at forhindre at asfaboarden hænger?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.