God aften!
Jeg har brug for lidt meninger om, hvor højt jeg skal montere vindafledere i kiploftet på vores nybyggeri. For øjeblikket har jeg gået op til 60 cm som tegnet på billedet (målene stemmer ikke helt, men giver en indikation). Er det tilstrækkeligt, eller skal jeg gå endnu højere op med luftspalten? Vi har 38 grader udvendigt og 27 indvendigt, så jeg bør ikke behøve at køre afledere hele vejen op, men spørgsmålet er, om 60 cm, som jeg har monteret indtil nu, er tilstrækkeligt? Plejer det at blæse op og rode rundt i cellulose, eller er dette fuldt ud brugbart?
Tak på forhånd!
Jeg har brug for lidt meninger om, hvor højt jeg skal montere vindafledere i kiploftet på vores nybyggeri. For øjeblikket har jeg gået op til 60 cm som tegnet på billedet (målene stemmer ikke helt, men giver en indikation). Er det tilstrækkeligt, eller skal jeg gå endnu højere op med luftspalten? Vi har 38 grader udvendigt og 27 indvendigt, så jeg bør ikke behøve at køre afledere hele vejen op, men spørgsmålet er, om 60 cm, som jeg har monteret indtil nu, er tilstrækkeligt? Plejer det at blæse op og rode rundt i cellulose, eller er dette fuldt ud brugbart?
Tak på forhånd!
Karrock
Renovatør
· Västra Götaland
· 1 061 indlæg
Karrock
Renovatør
- Västra Götaland
- 1,061 indlæg
Kan man lægge løsuld ud på den måde, eller vil det fyldes op mod vindaflederen uanset?
Det virker som om, du har egne hænder med i byggeriet. I din situation ville jeg forsøge at sætte 100-120 cm, og fylde med løsuld næsten helt op til der, så der bliver en lille plan flade, inden hældningen går op. Men har ikke arbejdet med løsuld, så der kommer måske bedre tips
Det virker som om, du har egne hænder med i byggeriet. I din situation ville jeg forsøge at sætte 100-120 cm, og fylde med løsuld næsten helt op til der, så der bliver en lille plan flade, inden hældningen går op. Men har ikke arbejdet med løsuld, så der kommer måske bedre tips
Karrock
Renovatør
· Västra Götaland
· 1 061 indlæg
Karrock
Renovatør
- Västra Götaland
- 1,061 indlæg
Smart!Rejäl sagde:
Og nederst hvor tegningen siger 11 grader "luftkile" ud til intet, det fyldes delvist op, og med den ekstra halve vindafleder så bliver der marginal over isoleringen?
Tak for det hurtige svar!Rejäl sagde:
Så bliver det til at forlænge aflederen lidt. Vi laver vores egne afledere i masonit, men nu bagefter føler jeg mig lidt nærig ved ikke bare at bruge de færdige løsninger, som du nævner... 😆
Klik her for at svare
