God aften!

Jeg har brug for lidt meninger om, hvor højt jeg skal montere vindafledere i kiploftet på vores nybyggeri. For øjeblikket har jeg gået op til 60 cm som tegnet på billedet (målene stemmer ikke helt, men giver en indikation). Er det tilstrækkeligt, eller skal jeg gå endnu højere op med luftspalten? Vi har 38 grader udvendigt og 27 indvendigt, så jeg bør ikke behøve at køre afledere hele vejen op, men spørgsmålet er, om 60 cm, som jeg har monteret indtil nu, er tilstrækkeligt? Plejer det at blæse op og rode rundt i cellulose, eller er dette fuldt ud brugbart?

Tak på forhånd!
 
  • Diagram af et sadeltag med 38 graders hældning, der viser installation af vindafleder på 60 cm. Luftspalten vises langs den røde linje.
P
Vi plejer at gå en halv skive ekstra op, hvis du bruger de almindelige vindafledere af wellpapp..
 
  • Synes
Miniwonka
  • Laddar…
Karrock
Kan man lægge løsuld ud på den måde, eller vil det fyldes op mod vindaflederen uanset?

Det virker som om, du har egne hænder med i byggeriet. I din situation ville jeg forsøge at sætte 100-120 cm, og fylde med løsuld næsten helt op til der, så der bliver en lille plan flade, inden hældningen går op. Men har ikke arbejdet med løsuld, så der kommer måske bedre tips :)
 
P
Ja det går fint at løsulle på denne måde. Vi plejer at lægge nogle brædder imellem tagspærene på højkant på ca. 1200cc, så løsullen ikke glider for meget..
 
Karrock
Rejäl sagde:
Ja det går bra at løsulle på denne måde, vi plejer at lægge nogle brædder imellem spær på højkant på ca. 1200 cc, så løsulden ikke glider for meget.
Smart!
Og nederst hvor tegningen siger 11 grader "luftkile" ud til intet, det fyldes delvist op, og med den ekstra halve vindafleder så bliver der marginal over isoleringen?
 
  • Synes
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
P
Karrock Karrock sagde:
Smart!
Og nederst hvor tegningen siger 11 grader "luftkile" ud til intet, det fyldes delvis op, og med den ekstra halve vindafleder så bliver der margen over isoleringen?
Ja
 
Rejäl sagde:
Vi plejer at gå en halv skive ekstra op, hvis du bruger de almindelige vindafledere af bølgepap..
Tak for det hurtige svar!
Så bliver det til at forlænge aflederen lidt. Vi laver vores egne afledere i masonit, men nu bagefter føler jeg mig lidt nærig ved ikke bare at bruge de færdige løsninger, som du nævner... 😆
 
P
M Miniwonka sagde:
Tak for hurtigt svar!
Så bliver det til at forlænge aflederen et stykke. Vi laver egne afledere i masonit, men nu i efterkant føler jeg mig lidt dum nærig, som ikke bare brugte de færdige løsninger, som du nævner... 😆
Masonit er rigtig godt👍
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.