Et spørgsmål vedr. vindafleder. Skal man folde vindaflederen over vindbeskyttelsespladen på væggen, eller er det nok at bygge den kant til kant og forsegle så godt som muligt? Er f.eks. Parocs model af bølgepap designet på den måde, at den kan foldes over og hæftes fast. Har søgt rundt om dette emne, men intet held. Synes at flertallet her ikke har været så imponeret over Parocs papirmodel. Jeg synes, det ville være bedst at folde over ca. 10 cm, så slipper man for eventuelle trækhuller senere. Hvordan har I, der har lavet "gør det selv"-projekter med f.eks. masonit, gjort?
Velkommen til forummet!
Parocs bølgepapplader er det rene skrald, undgå dem.
Jeg har bygget mine vindafledere af board, der hviler på vindsbeskyttelsespladen. De stikker ud omkring en dm, så eventuelt vand løber af uden for væggen.
Det behøver jo ikke blive 100% tæt. I de fleste tilfælde synes jeg, at det er blevet tilstrækkeligt tæt, som det blev. Har der ved nogen lejlighed blevet synlige sprækker, har jeg hæftet en strimmel vindpapp på.
Parocs bølgepapplader er det rene skrald, undgå dem.
Jeg har bygget mine vindafledere af board, der hviler på vindsbeskyttelsespladen. De stikker ud omkring en dm, så eventuelt vand løber af uden for væggen.
Det behøver jo ikke blive 100% tæt. I de fleste tilfælde synes jeg, at det er blevet tilstrækkeligt tæt, som det blev. Har der ved nogen lejlighed blevet synlige sprækker, har jeg hæftet en strimmel vindpapp på.
Klik her for at svare