Hej
Jeg er i gang med at isolere en indervæg. Rummet, der bliver isoleret, er 57 mm dybt. Der sætter jeg 70 mm isolering. Når man trykker på isoleringen med hånden, føles den jo meget blød, og det virker nemt at presse den sammen de 13 mm, der skal til, for at den kommer kant-i-kant med reglarne. Men nu, når jeg skulle skrue en gipsplade fast, var det meget sværere at presse den ind mod reglarne, end jeg havde troet, det ville være. Vil isoleringen få gipsen til at bue?
Jeg er i gang med at isolere en indervæg. Rummet, der bliver isoleret, er 57 mm dybt. Der sætter jeg 70 mm isolering. Når man trykker på isoleringen med hånden, føles den jo meget blød, og det virker nemt at presse den sammen de 13 mm, der skal til, for at den kommer kant-i-kant med reglarne. Men nu, når jeg skulle skrue en gipsplade fast, var det meget sværere at presse den ind mod reglarne, end jeg havde troet, det ville være. Vil isoleringen få gipsen til at bue?
Jeg ville tro, det er roligt! Ellers er det jo ikke specielt kompliceret at dele skiverne på midten, at det ikke rigtig fylder rummet har ingen betydning for lydisoleringsfunktionen, jeg tror endda, det er bedre at have lidt luft derinde!
Jeg beholdt fuld tykkelse på isoleringspladerne. Har dobbelt lag gips og håbede, at de ville kunne trykke isoleringen sammen tilstrækkeligt. Nu er hele væggen færdig, og retskinnen siger, at der er en forskel på ca. 2 mm mellem den dybeste dal og den højeste top. Men da jeg lagde retskinnen mod reglerne, før jeg begyndte med gipsen, var de heller ikke 100% på linje. Så jeg ved ikke, om jeg skal skyde skylden på reglerne, isoleringen eller begge dele for, at væggen ikke er helt lige 
Klik her for at svare