Hej
Sidste år hyrede jeg et ventilationsfirma, som installerede et ventilationssystem i mit hus. De lagde også kanalerne og dækkede dem med isolering og aluminiumstape.
Nu, efter kun 11 måneder, er aluminiumstapen og isoleringen allerede begyndt at løsne sig og gå i stykker flere steder. Jeg har kontaktet installatøren via e-mail og sendt billeder, men har endnu ikke fået noget svar.

Mine spørgsmål er:
  • Er dette normalt efter mindre end et år, eller er det et tydeligt tegn på mangelfuldt arbejde/materiale?
  • Hvor længe bør korrekt installeret isolering/tape normalt holde?
  • Hvilke skridt bør jeg tage, hvis installatøren fortsætter med at ignorere mig?
Jeg tager gerne imod tips og råd fra jer, der har erfaring med ventilationsinstallationer eller lignende situationer.

Tak på forhånd,
NM

Kan du vedhæfte billederne?

N NordicNomad sagde:
Hej
Sidste år hyrede jeg et ventilationsfirma som installerede et ventilationssystem i mit hus. De lagde også kanalerne og dækkede dem med isolering og aluminiumtape.
Nu, efter bare 11 måneder, er aluminiumstapen og isoleringen allerede begyndt at løsne sig og gå i stykker flere steder. Jeg har kontaktet installatøren via e-mail og sendt billeder, men har endnu ikke fået noget svar.

Mine spørgsmål er:
  • Er dette normalt efter mindre end et år, eller er det et tydeligt tegn på mangelfuldt arbejde/materialer?
  • Hvor længe bør korrekt installeret isolering/tape normalt holde?
  • Hvilke skridt bør jeg tage, hvis installatøren fortsætter med at ignorere mig?
Jeg tager gerne imod tips og råd fra jer, der har erfaring med ventilationsinstallationer eller lignende situationer.

Tak
Afprøvet løsning, der bruges af professionelle, er netmåtte, der fastgøres med galvaniseret ståltråd. Tape har ikke den holdbarhed over tid, der er nødvendig, både for temperatur og mekanisk. Groft at de ikke forstår bedre.

O Odi et Amo sagde:
Kan du bifoga bilderna?

• Isolerede ventilationsrør i et loftsrum med træbjælker.
  • Sølvfarvet ventilerør med revne i isoleringen, installeret i loftsrum med trædetaljer og gul isolering.
  • Stor sølvfarvet ventilationsrør i en loftkonstruktion med træplanker.
  • Isoleret ventilationsrør med aluminiumsfolie i en trækonstruktion, set tæt på.
Magnus E K
Sæt ståltråd rundt. Enkelt gjort og vil ikke løsne sig af sig selv.

Redigering: Ups, så ikke at ståltråd allerede var nævnt...

Magnus E K Magnus E K sagde:
Sæt ståltråd rundt. Enkelt gjort og vil ikke løsne af sig selv.

Redigering: Hopsa, så ikke at ståltråd allerede var nævnt...
Det er ikke bare nogle enkelte steder – jeg har allerede fikset to selv, men der er stadig 6–8 tilbage. Installatøren sagde desuden, at der er to års garanti, så jeg synes, han burde tage ansvar for dette.

• Synes
Håbbe01
  • Laddar…
Prøvet at ringe?
Giv ikke op, hvis ingen svarer, så tag til firmaet og tag billederne med. Det er netop for sådan noget, du har garanti. Det er tydeligvis en fejl i udførelsen, som de er forpligtet til at rette.

• Synes
NordicNomad
  • Laddar…
isolerer man med Lamellmatta så skal samlinger tapes, derefter skal man vinde ståltråd rundt om kanalen for at sikre, at tape ikke slipper og kanalen bliver udsat.
Risiko for kondens især hvis det er tilluftkanaler

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.