Hej! ved ikke om jeg er kommet i den forkerte del af forumet.

Jeg spekulerer lidt over, hvad der er rigtigt og korrekt angående ventilation i luftspalten på et rygningstag.
Er det okay at have det tæt ved rygningen og kun åbent ved tagskægget? Dvs. plade, bærende lægte, dampspærre, strølækte, masonite.

Jeg har ledt her på forumet frem og tilbage og havner kun på en masse andre spørgsmål, der ikke vedrører mig.

Vi har lige lavet taget om på huset til rygningstag, og firmaet der gjorde det tog det som en selvfølge at have luftspalte og ventilation i rygning samt tagfod... De to andre tilbud vi fik før byggeriet havde også luftspalte og ventilation i rygning med, så jeg antager, at det er det, der gælder...
Hvad ville fordelene være ved ikke at have ventileret rygning?

MVH

Daggen

Mögelstoppers kan du bruge, hvis du ikke ønsker ventileret rygning.

Daggen 84 : hvad har I for type ventilation? på gavle eller langs rygningen?
Katos : ja jo har set de der mögelstoppers, men undrer mest om det er nødvendigt med ventileret rygning? eller om man kan have bare åbent i tagfoden (og selvfølgelig luftspalte hele taget)

De satte 4 "skorstene", en mellem hvert spær-par, så luften kan ventileres ud... Blev selv lidt overrasket, da jeg kom ud til hytten, og der var en masse skorstene på taget :)
Findes nok meget mere diskrete løsninger, men jeg synes alligevel, det blev ret ok og lidt anderledes.

Gråt hus med fem små piber på taget og terrasse foran.

MVH

Daggen

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.