20,898 læst ·
5 svar
21k læst
5 svar
Ventil til montering af AC slange med aftræk. Altandør.
Bor i rækkehus og havde tænkt mig at købe en bærbar AC til vores soveværelse på 2. sal. Har ingen ventil i rummet eller luftventil på siden af vinduet, så den eneste mulighed jeg har, er at lave et hul i altandøren.. Hvilken ventil har jeg brug for? Flytter AC'en, når det er køligere udenfor, så jeg vil ikke have, at det lukker en masse kold luft ind eller at vand kommer ind i døren.
Hvad har jeg brug for kære folk? Er det nok med en almindelig luftventil (sådan en i metal) og latexfuge omkring hullet, når jeg monterer ventilen?
Hvad har jeg brug for kære folk? Er det nok med en almindelig luftventil (sådan en i metal) og latexfuge omkring hullet, når jeg monterer ventilen?
Dimensionen og muligheden for at lukke til efter sæsonen er det, du skal tænke på. Jeg ville dog satse på en split-anlæg i stedet (har haft begge varianter selv). Jula og cheapy plejer at sælge en Zibro med lynkobling for 4000. Bliver meget mere stille og pænere.
Bauhaus sælger ellers en bærbar ac med et kit til at gøre det, du efterspørger. Så kan du have aggregatet på altanen og kun ventil på kontrolpanelet indvendigt. Koster godt 10000:-
Bauhaus sælger ellers en bærbar ac med et kit til at gøre det, du efterspørger. Så kan du have aggregatet på altanen og kun ventil på kontrolpanelet indvendigt. Koster godt 10000:-
Medlem
· Stockholms
· 1 555 indlæg
Jeg havde et lille vindue, så jeg savede en gammel skabsside til vinduets størrelse, lavede et hul til slangen i træpladen og klemte den i vinduesåbningen og undgik at save hul i døren eller huset.
Mine forældre lavede en sådan løsning i deres hus, far lavede et hul i døren og satte en tallerkenventil, han fandt i garagen. Om vinteren lukker de ventilen og stopper en klud i hullet (fra indersiden) så det ikke bliver kold træk.
Klik her for at svare