Skulle have brug for at flytte lugen, som man går ned i krybekælderen fra, men typisk nok var der en gulvbjælke lige der. Svært at finde en anden placering, som ikke bliver alt for skræmmende.
Findes der nogen instruktion eller noget at tænke på om, hvordan man skifter en sådan gulvbjælke.
Har aldrig gjort sådan noget før, men det plejer at løse sig, når man får instruktioner.

Gælder ikke samme princip som når man skifter en regel eller har jeg fejl, altså kap bjælken. Sæt en kottling? mellem de to nærmeste bjælker som du fastgør bjælken du har savet af i. Helt forkert?

Visst kan man føre over lasten af den afkortede regel til de to nærliggende. Du fører dog over mere last på de to nærliggende, hvilket kan være ugunstigt.

Har du mulighed for at indfælde to parallelle regler på hver side af lugen/hullet, som du fastgør kottlingen i, så har du en mere stabil konstruktion.

De parallelle regler og kottlingen bør have samme dimension som den afkortede regel.

Kottlingen fastgøres i den afkortede regel med en bjælkesko og ankernagle. Kottlingen fastgøres også i de to indfældede regler med en bjælkesko og ankernagle.

...men jeg kan tage fejl.

Eksempel på afveksling:

IMG_6364.jpg

Eksempel 2 på afveksling:
IMG_1489.jpg

IMG_2237.jpg

IMG_2243.jpg

Senest redigeret:
Tak for tipsene og de fine billeder (et billede siger mere end 1000 ord).
Det var jo som jeg troede, men man vil jo ikke begå fejl.

En lille påmindelse inden du begynder at afveksle:

Støt op bjælkelaget inden du sætter saven i nogen regel!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.