Hej,

Jeg vil rive væg mellem stue og køkken. Huset er et Borohus fra 1986.

Ved at jeg har fagværksspærrer, men er disse selvbærende over hele spændvidden på huset? Bemærk vedhæftet tegning, som betegner midtervæggen som bærende i punkt 6? Der er også en "Okmur" under denne væg i krybekælderen.

Behøver jeg aflaste med bjælke, eller er det bare at slå ned? Jeg tænker, at i garagen er de ikke aflastet, hvilket burde tale for, at det er frit frem, men man kan ikke være for sikker :)

Taknemmelig for svar!

• Bygningstegning viser tagstolens layout og specifikationer for et Borohus fra 1986, inkluderer dimensioner og belastningsinformation.
  • Bygningsplan for Borohus fra 1986 med specifikationer for bærende vægge, herunder en markeret midtervæg og detaljer om krybekælder og tagstol.
  • Plantegning af et Borohus fra 1986, der viser ruminddeling og bærende vægge, inkl. stuer og køkken. Væggen mellem stue og køkken er markeret.
P
R RobinGunnar sagde:
Hej,

Jeg vil rive væg mellem stue og køkken. Huset er et Borohus fra 1986.

Ved at jeg har fagværksspær, men er disse selvbærende over hele spændvidden på huset? Bemærk vedhæftet tegning, som betegner midtervæggen som bærende i punkt 6? Der går også en "Okmur" under denne væg i krybekælderen.

Behøver jeg at aflaste med bjælke eller er det bare at slå ned? Jeg tænker, at i garagen er de ikke aflastede, hvilket burde tale for, at det er frit frem, men man kan ikke være nok sikker :)

Taknemmelig for svar!
Hvad der kan tydes fra tegningerne, så er den bærende, men dine tagspær har ikke nogen støtte i midten, så det bliver lidt modsigende oplysninger..
Normalt i etplanshuse så er fagværksspærene selvbærende…

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.