12,607 læst ·
2 svar
13k læst
2 svar
omkostninger i runde tal for at rive bærende væg i ejerlejlighed
Hej,
Jeg er spekulant på en ny lejlighed og har meget svært ved at finde omtrentlige omkostninger for hvad det koster at rive bærende væg(ge) ned. Kan jo heller ikke indhente noget tilbud, da jeg ikke har købt noget endnu, men har samtidig brug for informationen for at vurdere lejlighedens potentiale. (De fleste ældre lejligheder har jo temmelig kedelige planløsninger). Undrer mig derfor, om nogen på forummet har lidt styr på dette!?
Har forstået at operationen indbefatter følgende:
* Kontrol/test af væg af bygningsingeniør
* Beregning af bjælker og ændring af konstruktion af bygningsingeniør, samt udarbejdelse af tegninger mm
* Indgive byggeanmeldelse til bygningskontoret
* Nedrivning (som tilsyneladende er meget sværere i hårdere beton)
* Isætning af bjælke
* Flyt el
* Gøre overflader pæne
Jeg forstår naturligvis, at regningen kan havne på meget forskellige beløb, men undrer mig bare over, hvilket univers omkostningerne ligger i - koster det:
* 10000 kr
* 50000 kr
* 100000 kr
* 300000 kr
???
Tak på forhånd!
Jeg er spekulant på en ny lejlighed og har meget svært ved at finde omtrentlige omkostninger for hvad det koster at rive bærende væg(ge) ned. Kan jo heller ikke indhente noget tilbud, da jeg ikke har købt noget endnu, men har samtidig brug for informationen for at vurdere lejlighedens potentiale. (De fleste ældre lejligheder har jo temmelig kedelige planløsninger). Undrer mig derfor, om nogen på forummet har lidt styr på dette!?
Har forstået at operationen indbefatter følgende:
* Kontrol/test af væg af bygningsingeniør
* Beregning af bjælker og ændring af konstruktion af bygningsingeniør, samt udarbejdelse af tegninger mm
* Indgive byggeanmeldelse til bygningskontoret
* Nedrivning (som tilsyneladende er meget sværere i hårdere beton)
* Isætning af bjælke
* Flyt el
* Gøre overflader pæne
Jeg forstår naturligvis, at regningen kan havne på meget forskellige beløb, men undrer mig bare over, hvilket univers omkostningerne ligger i - koster det:
* 10000 kr
* 50000 kr
* 100000 kr
* 300000 kr
???
Tak på forhånd!
Du kan starte med at spørge bestyrelsen, hvordan de forholder sig til, at du vil rive en bærende væg. Vil de ikke have, at det gøres, kan du lægge projektet ned. Du behøver ikke eje lejligheden for at lave tilbudsforespørgsler, men hvis de gerne vil komme og se stedet for at danne sig et indtryk af arbejdet, kan det blive svært.
Jeg stod over for det samme "problem" som dig for et år siden. Nu blev det aldrig til, at vi gennemførte det hele, men mit indtryk var, at det afhængigt af væggens beskaffenhed lander på omkring 80' for den væg, der var aktuel i mit tilfælde.
Men som sagt - et skud fra hoften fra en amatør.
Men som sagt - et skud fra hoften fra en amatør.
Klik her for at svare