Det spiller ingen rolle om den går ind i panelet eller ej. Du vil få skader fra smeltende sne, vand der sprøjter op osv. Normalt så trækker man op plade et stykke på eller inde i væggen på alle overflader der grænser mod en flade. Tror jeg, men du må lade nogen som kan dette her kigge på konstruktionen. Og byggeherren er jo åbenbart ikke den som kan bidrage med kundskaber her.

• Synes
Appendix
  • Laddar…
Jeg er lidt nysgerrig på hvordan takspærene og søjlerne blev løst i den anden tråd, kan du ikke opdatere der?

• Synes
Kallebo
  • Laddar…
Havde det været mig, havde jeg sparket dem ud med hovedet først. Holdt tilbage slutbetalingen. Taget tilbud fra et seriøst firma på, hvad det koster at udbedre det, der er forkert. Skrevet kontrakt med det gamle firma om, at de tager den omkostning, inden noget arbejde/reparation påbegyndes. Nægter de, skal man tage en synsmand ind, der bekræfter fejlene. Nægter de da, så gælder ARN.

Med hensyn til løsning af problemet, mener jeg, at den eneste seriøse løsning er at rive alt deres påfund med kanalplast osv. ned. Læg derefter svejset tagpap, der er bukt op ca. 20-30 cm på den eksisterende væg (for at klare snesmeltningen). Dvs. I skal løsne panelen på huset og derefter slå den tilbage igen. Afslut panelet ca. 15 cm over terrassegulvet. I vil altså få et synligt stykke svejset tagpap mellem altan og væg. Svejset tagpap tåler utroligt meget og kan i princippet bruges til at lave en swimmingpool. Har du eller din såkaldte tømrer ikke svejset tagpap før, skal I ikke forsøge jer med det, men lade en professionel håndtere det. Selvfølgelig en tagrende og lede ned til et nedløbsrør på det eksisterende tag på huset for at mindske fugtbelastningen mod altanen. Altanen skal kun håndtere det vand, der regner på den, intet mere.. Som nogen skrev tidligere, er altaner i princippet altid en risikokonstruktion..

Held og lykke. Ser frem til at høre, hvordan det gik.

• Synes
jocke_mejsel og 2 andre
  • Laddar…
Se det sådan her i stedet, byg et tag først. Så laver I en terrassekonstruktion, som I kan gå på, der hviler på taget.

• Synes
Lars48 og 2 andre
  • Laddar…
B brumbjorn sagde:
Plade over og terrassebræt på pladen. Fold i pladen så vandet løber den rigtige vej.
Ok, tak... omtrent som mit forslag nogle indlæg oppe... måske kan det fungere så... og skal straks forsøge at finde en rigtig blikkenslager.

Jeg havde ringet til nærmeste firma, som har en Byggingenjör til at kigge på det.
Min ven byggede en gigantisk terrasse med kælder under, hvor de lagde både tagpap og båndet plade under trægulvet, og så et vanskeligt bjælkelag under det til 300mm isolering.

Held og lykke

interessant, vi gjorde en lignende tilbygning og da lagde vi rustfrit under hele altanen med ordentlig fald og godt opviktet plade på husvæggen. tror ikke, der findes nogen genveje, pladen var ikke gratis men det fungerer godt.

K
Hvorfor vælger man at have faldet i den retning? Jeg ville hellere have set, at faldet var i samme retning som kuppens tag og så en tagrende på det. Selvfølgelig skal vandet både fra taget og kuppens tag have egen tagafvanding. At lede alt vand fra kuppen og vinkelrende på altanen er at gøre en risikokonstruktion endnu mere risikabel.

• Synes
varga
  • Laddar…
V varga sagde:
Jo det är sant, det kan man undra, men balkongen ingick från början och vi hade jo skrevet aftale og kontrakt med dette byggefirma på hele jobbet. Desuden har de lavet om og udbedret de andre katastrofer - fundamenter og tagstole - ifølge vores krav, som vi kunne stille ved hjælp af kloge råd i den forrige tråd, så det var "bare" balkonen tilbage at lave, det var vel selvfølgelig naivt at tænke, at "hvor svært kan det være at bygge en lille balkon"!
Men det er heller ikke så let at bryde en kontrakt - vi vil ikke have nogen proces med byggefirmaet, bare blive færdige. På grund af alle fejl og omgøringer er byggeriet nu 3 uger forsinket.

En aftale går begge veje. De har lavet et "aftalebrud" allerede fra starten ved at påstå, de er tømrere og derefter bygge uden viden, hvilket de beviseligt har gjort - I kan roligt opsige aftalen. De ville aldrig komme langt i retten.

En stævningsansøgning og et krav sendt direkte til fogedretten for alle udlæg I har haft med dem, - så må de bestride sagen og det er der, I tager det til retten. Samt indsende en konkursansøgning, fordi de driver virksomhed uden likviditet i selskabet, eftersom de ikke har midler til at betale dine fakturaer. Samt at de udfører arbejde uden tilhørighed.

K
D Dr.Per sagde:
En aftale går begge veje. De har begået et "aftalebrud" allerede fra starten ved at påstå, de er tømrere, og derefter bygge uden viden (...) Samt at de udfører arbejde uden tilhørighed.
Tømrer er ikke en beskyttet titel, så det kan man ikke hævde noget omkring. Hvad var det for noget autorisationskrævende arbejde, de udførte?

Der er ingen chance for, at denne konstruktion vil holde. For tag, der overgår til et andet tag, skal der være en pladeovergang, så intet vand kan blæse ind ved samlingen.
Vandskaden skyldes enten vandlækage ved plastpladen eller at der blæser vand ind gennem luftspalten.
Forslaget er at fortsætte taget med samme hældning under balkonen og derefter bygge balkonen ovenpå taget.

• Synes
Workingclasshero og 1 anden
  • Laddar…
H hempularen sagde:
Jeg er lidt nysgerrig på, hvordan tagspærene og søjlerne blev løst i den anden tråd, kan du ikke opdatere der?
har lagt in lite info om detta i den gamla tråden.

L Lars48 sagde:
Der er ingen chance for, at denne konstruktion vil holde. For tage, der går over til et andet tag, skal der være en plade-overgang, så intet vand kan blæse ind ved samlingen.
Vand-skaden skyldes enten vandlækage ved plastpladen eller, at det blæser ind vand gennem luftspalten.
Forslaget er at fortsætte taget med samme hældning under altanen og så bygge altanen oven på taget.
Ja, helt korrekt, vand løb "baglæns" i rillerne på plasten og ned i væggen.

Hvis jeg forstår dig rigtigt, skulle de aldrig have åbnet op i taget langs med kvistvæggen, men have ladet tagskægget være helt ind til kvistvæggen og derefter have bygget altanen oven på taget? Men så ville altangulvet komme ca. 40 cm op på skydedøren.
Den nye Attefall-tilbygning er en udbygning udad fra en eksisterende kvist (hvor vi har et badeværelse og en sauna). Udgangen til den nye kvistdel er lavet ved at man har byttet vinduet i saunaen ud med en dør.
Højden på gulvet i den nye kvistudbygning var derfor allerede bestemt af gulvniveauet i den eksisterende kvist. Måske jeg burde have forklaret det tidligere, undskyld...

H hempularen sagde:
Det er svært at se på billederne, hvordan det bedst skal udbedres.

Men jeg forstår ikke helt, hvordan dette er sket. I den tidligere tråd om dit byggeri er det jo kommet frem, at din bygger er lykkeligt befriet fra det meste i viden, både om byggeteknik og almindelig sund fornuft. Men da var balkonen ikke bygget. Hvordan kan han nu have fået lov til at fortsætte med en ny katastrofe?
Ja, jeg stiller det samme spørgsmål. Det kan ikke bare være "skal blive færdigt" for enhver pris.

Jeg ville aldrig fortsætte med en håndværker, der udfører et dårligt arbejde, selvom det repareres og patches. Så venter jeg hellere og får en håndværker, der ved, hvad han laver.

For sundhedens skyld.

• Synes
varga
  • Laddar…
Hus-påsætter er desuden inde på det rette spor. Dette er en "risikokonstruktion". Da ville jeg lade en, der kan dette med konstruktion, kigge på det.

At du og "byggeren" gætter jer frem, vil bare føre til en dårlig løsning mest sandsynligt.

Desuden er små altaner som disse ekstremt sjældent brugte. Så jeg ville hellere anbefale jer at bygge denne risiko væk i stedet for at forsøge at løse den på en masse måder, der risikerer at blive gode.
Specielt med din og byggerens manglende kompetence.

Må også spørge igen. Hvorfor fortsætter du med at arbejde med denne ukyndige bygger? Kan det være, at du bor i Sthlm, og det er svært at finde byggere og endnu sværere at finde nogen, der vil bygge dette risikofyldte?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.