Frem mod foråret skal jeg begynde at bygge et vaskerum i vores uindrettede og noget fugtige kælder. Huset er af terræntype, og vaskerummet vil blive bygget i den del, der næsten helt og holdent ligger over jordoverfladen. Vaskerummet vil blive bygget i den ene ende af et større "lagerlokale" i kælderen. Jeg har en idé om, hvordan det hele skal konstrueres, men har brug for lidt feedback.
Tanken er, at jeg skal lægge betonblokke med en type grundpap ovenpå og derefter oprette et helt nyt gulv på disse. Nye vægge skal også bygges op med ca. ti cm luftspalte mellem den nye væg og de murede ydervægge. Det bliver altså et nyt rum i rummet, hvor luften kan cirkulere frit rundt i hele konstruktionen. Det hele skal isoleres, og gulvvarme skal installeres. Takket være betonblokkene, der danner en solid spalte mellem det nye gulv og kældergulvet, bliver der god plads til at trække rør til gulvafløb m.m. uden at skulle bryde kældergulvet op.
Håber I forstår ideen! For mig som amatør tror jeg, at det kan fungere uden fremtidige problemer med fugt og skimmel, men tænker jeg forkert, eller mangler jeg noget vigtigt?

Taknemlig for synspunkter!

Hvor højt har du til loftet?

lige præcis.... kom nu i tanke om, at nogle måske undrer sig. :) Men vi har omkring tre meter, så det skulle ikke være noget problem.

Har taget et hurtigt kig på nivell-systemet. Sikkert godt, men jeg bliver ikke overbevist om, at det ville være så meget mindre arbejde med det....
Prisen ender sandsynligvis også på et helt andet niveau, eller hvad siger du til en træregel 45x70x3600 for 150 sek!!?? der går jo nogle stykker af dem til og helst i grovere dimensioner end det.....

en 45x70 på byggmax løber op i 30pix (3,60 lang)

ville anbefale dem hvis du betaler 150 for en...

krills henviser nok til Nivells priser på reglar. ::)

det stemmer....
Indser at Nivells system bygger på nøjagtig samme princip som min egenudregnede om end forfinet. Men det giver jo en vis bekræftelse på at jeg ikke er helt forkert på den i mine planer.

euuw... mere end én grund til ikke at vælge dem da ;)

... det har du ret i. Man har jo en vis stolthed.... :P

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.