Jeg vil bare dele en advarsel for Biltemas terrassebrædskruer, se billeder nedenfor. Jeg lagde 20 kvm terrassebrædder foråret 2018, de første 15 med skruer af ukendt mærke og ca. 5 kvm med Biltemas skruer.
Det ukendte mærke er der ingen problemer med, men nu bemærker jeg, at ca. 90% af Biltemas skruer simpelthen er knækket.
Dårligere skidt skal man lede længe efter, og jeg håber, det ikke er mange af jer, der har købt og brugt det samme skidt!
Mine trædæk derhjemme er skruet med terrasseskruer fra Byggmax. Ikke en eneste er knækket efter montering, men nogle knækkede dog under selve skrueøjeblikket. Trædækket er ca. 7 år gammelt. I sommerhuset har vi skruet en terrasse med terrasseskruer fra essve, og det samme der - ingen er knækket. De skruer er dog betydeligt dyrere end Byggmax.
Men godt at vide, at man ikke skal købe på Biltema i hvert fald
Jeg vil bare dele en advarsel for Biltemas terrasse skrue, se billeder nedenfor. Jeg lagde 20kvm terrasse foråret 2018, de første 15 med skruer af ukendt mærke og ca. 5 kvm med Biltemas skruer.
Det ukendte mærke er der ingen problemer med, men nu bemærker jeg, at ca. 90% af Biltemas skruer er simpelthen knækket.
Dårligere lort skal man lede længe efter, og jeg håber ikke, det er mange af jer, der har købt og brugt den samme skrammel!
[billede] [billede]
Hmmm, det lader til, at alle er knækket mere eller mindre det samme sted. Må have været en dårlig batch.
Har samme problem med biltema's rustfri, man mærker let, at der ikke er nogen marginer overhovedet, da man let trækker dem af, hvis man f.eks. prøver at skrue trallen ned i en regel og støder på kvist eller lignende, som gør, at det går trægere. Brister oftest direkte hvor gevindene begynder.
Præcis sådan ser skruerne fra essve, som jeg brugte til staketribberne, ud... Mere end halvdelen er knækket efter to vintre.
Heco rustfrie holder derimod.
Omtrent som da jeg købte skruer hos byggemarkedet (kan ikke huske hvilket, vil ikke hænge nogen ud forkert).
De knækkede lige ved hovedet, når jeg skruede dem fast med håndkraft. Hvor skruede jeg? En vinkeljern på spisebordet..... For satan hvor var jeg vanvittig... Hver eneste skrue som blev skruet i et nyboret hul knækkede. Så det gik 2 skruer per hul...
Samme problem findes med Beijers egen terrasse-skrue "Raptor". Det er vel (efterhånden) mere eller mindre velkendt, at C4-skruer ikke holder til træets bevægelser over tid.
Samme problem findes med Beijers egen terrassebolt "Raptor". Det er vel (numer) mere eller mindre velkendt, at C4-bolte ikke holder til træets bevægelser over tid.
Enig, har samme problem med disse bolte.....
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.