Jeg vil bare dele en advarsel for Biltemas terrassebrædskruer, se billeder nedenfor. Jeg lagde 20 kvm terrassebrædder foråret 2018, de første 15 med skruer af ukendt mærke og ca. 5 kvm med Biltemas skruer.
Det ukendte mærke er der ingen problemer med, men nu bemærker jeg, at ca. 90% af Biltemas skruer simpelthen er knækket.
Dårligere skidt skal man lede længe efter, og jeg håber, det ikke er mange af jer, der har købt og brugt det samme skidt!

Ødelagte guldfarvede skruer fra Biltema placeret på en træoverflade, flere skruer er knækket eller beskadiget. En plastboks med Biltema terrasse skruer, 1000 stk. 4,2 x 55 mm, med grøn låg og produktinformation på etiketten foran.

• Synes
  • Vred
  • Wow
  • Trist
rogercarlstedt og 29 andre
  • Laddar…
Jeg har haft samme problem med Biltemas ankarskruv.
Og det er jo skruer, som man gerne vil have skal holde :mad:

• Synes
  • Trist
  • Wow
Hustrollet og 12 andre
  • Laddar…
Mine trædæk derhjemme er skruet med terrasseskruer fra Byggmax. Ikke en eneste er knækket efter montering, men nogle knækkede dog under selve skrueøjeblikket. Trædækket er ca. 7 år gammelt. I sommerhuset har vi skruet en terrasse med terrasseskruer fra essve, og det samme der - ingen er knækket. De skruer er dog betydeligt dyrere end Byggmax.

Men godt at vide, at man ikke skal købe på Biltema i hvert fald :)

• Synes
Nalleman64 og 4 andre
  • Laddar…
Du reklamerer dem vel hos Biltema?

• Synes
Anders Holmstrom og 13 andre
  • Laddar…
K Kurtivan sagde:
Du reklamerer vel dem hos Biltema?
Det skal jeg absolut gøre, har bare ikke nået så langt endnu.
Håber bare der ikke bliver problemer med, at jeg mangler kvittering...

• Synes
  • Trist
Charlie101 og 2 andre
  • Laddar…
Jeg køber kun skruer fra velkendte mærker, for dem stoler jeg på.

Vigtigt ikke at montere terrassen klods op ad hinanden, for når brædderne svulmer, rejser terrassen sig, og skruerne går af.

• Synes
Mazdarune og 7 andre
  • Laddar…
J Johan byggare sagde:
Jeg vil bare dele en advarsel for Biltemas terrasse skrue, se billeder nedenfor. Jeg lagde 20kvm terrasse foråret 2018, de første 15 med skruer af ukendt mærke og ca. 5 kvm med Biltemas skruer.
Det ukendte mærke er der ingen problemer med, men nu bemærker jeg, at ca. 90% af Biltemas skruer er simpelthen knækket.
Dårligere lort skal man lede længe efter, og jeg håber ikke, det er mange af jer, der har købt og brugt den samme skrammel!

[billede] [billede]
Hmmm, det lader til, at alle er knækket mere eller mindre det samme sted. Må have været en dårlig batch.

• Synes
  • Trist
EvertL og 1 anden
  • Laddar…
Jeg har aldrig haft sådanne problemer med andre skruemærker tidligere, og jeg skruer altid på samme måde. Skal ikke gå i stykker uanset hvad.

• Synes
Stefanstips og 3 andre
  • Laddar…
Har samme problem med biltema's rustfri, man mærker let, at der ikke er nogen marginer overhovedet, da man let trækker dem af, hvis man f.eks. prøver at skrue trallen ned i en regel og støder på kvist eller lignende, som gør, at det går trægere. Brister oftest direkte hvor gevindene begynder.

Senest redigeret:
  • Synes
  • Vred
Per-Anders J og 3 andre
  • Laddar…
Cheesen
Præcis sådan ser skruerne fra essve, som jeg brugte til staketribberne, ud... Mere end halvdelen er knækket efter to vintre.
Heco rustfrie holder derimod.

• Wow
  • Synes
karlmb og 3 andre
  • Laddar…
Omtrent som da jeg købte skruer hos byggemarkedet (kan ikke huske hvilket, vil ikke hænge nogen ud forkert).
De knækkede lige ved hovedet, når jeg skruede dem fast med håndkraft. Hvor skruede jeg? En vinkeljern på spisebordet..... For satan hvor var jeg vanvittig... Hver eneste skrue som blev skruet i et nyboret hul knækkede. Så det gik 2 skruer per hul...

• Vred
  • Trist
  • Synes
JohanSbg og 2 andre
  • Laddar…
Samme problem findes med Beijers egen terrasse-skrue "Raptor". Det er vel (efterhånden) mere eller mindre velkendt, at C4-skruer ikke holder til træets bevægelser over tid.

• Synes
  • Wow
Kurturban og 3 andre
  • Laddar…
Hvem køber C4 når der findes A4 skrue? Så mange kroner forskel er der jo ikke.

• Synes
Holger Gross og 2 andre
  • Laddar…
mexitegel mexitegel sagde:
Samme problem findes med Beijers egen terrassebolt "Raptor". Det er vel (numer) mere eller mindre velkendt, at C4-bolte ikke holder til træets bevægelser over tid.
Enig, har samme problem med disse bolte.....

• Synes
Christian Eriksson og 1 anden
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.