Sidst jeg handlede trall, gjorde jeg det i en "rigtig" proffsbyggehandel, og på spørgsmålet var det C4-skruer, der blev anbefalet, og det er dem, de sælger afgjort mest til håndværkere. Forvisso Gunnebo, men det burde ikke spille nogen rolle.

Selv er man i gang med anden eller tredje kasse med Biltemas terrasse skruer, og jeg har aldrig set en skrue gå i stykker. En enkelt hoved på skruen har været dårlig, men dem kan jeg tælle på én hånd.. :)

• Synes
Fredrik. P og 3 andre
  • Laddar…
optimum
M Mattansson sagde:
Selv er man i gang med anden eller tredje kasse med Biltemas trallskruv og jeg har aldrig set en skruv gå i stykker. Enkelt hoved på skruven som har været dårlig, men dem kan jeg tælle på én hånd.. :)
De går ikke i stykker, når du skruer fast trallen, men senere på grund af bevægelser i trallen. Trall tørrer ud ved tørt vejr og mindsker i dimension og ved regn øger den i dimension, og dette kan knække skruen.
Det er årsagen til, hvorfor jeg ikke bruger andet end rustfri skruv af god kvalitet.

• Synes
TRJBerg
  • Laddar…
Tombrittberg
M myrstack sagde:
Har samme problem med biltema's rustfrie, man mærker nemt at der ikke findes nogen marginer overhovedet da man nemt trækker dem over hvis man fx forsøger at skrue trallen ned i en regel og støder på kvist eller lignende som gør at det går strammere. Brister oftest direkte hvor gevindene begynder
Lignende problem med Byggmax rustfrie.

• Synes
AndersSt
  • Laddar…
Er det samme med esseve terrasseskruer

• Synes
total
  • Laddar…
Ingen som bruger Gunnebo impreg+?
Jeg har nok skruet i over 2000 styk og ikke en eneste er gået itu hverken da de blev skruet i eller her 6-7 år senere...

• Synes
Kjol
  • Laddar…
Duttarmajster
U get what u pay for - som de siger på den anden side af dammen..

• Synes
tobbbias og 2 andre
  • Laddar…
Det virkede ikke på Grønland...

• Synes
-PC- og 2 andre
  • Laddar…
Ups... alt dette og lidt til er skruet med Essve terrasse-skruer til udendørsbrug... samt deres træskruer med samme "beskyttelse"

Må se om man skal lave det om igen næste år... :-)

Terrasse i træ med grill, omkranset af sten og grøn bevoksning i et boligområde med overskyet himmel. Delvist færdig terrassekonstruktion med trallskruv, træramme på sten, huse og have i baggrunden.

• Synes
Holger Gross og 1 anden
  • Laddar…
Jeg synes mange hylder Essve, men det er svært at finde en mere overpriset skrue. Jeg har brugt de fleste terrasse-skruer i arbejdet og mener, at FAST er det bedste valg.

Jeg ved, at flere kolleger i branchen mere og mere bruger håndsøm til terrassen - det ville jeg gøre, hvis jeg skulle lave en ny derhjemme i dag. Glem heller ikke rigtige mellemrum.

• Synes
H-Thomasson
  • Laddar…
A AntonAnimalen sagde:
Jeg køber kun skruer fra velkendte mærker, for dem stoler jeg på.

Vigtigt at ikke montere terrassen klods op ad hinanden, for når brædderne svulmer, rejser terrassen sig, og skruerne går i stykker.
Monterer altid terrassen klods mod hinanden.
Ellers bliver mellemrummet imellem dem frygteligt stort, når træet er tørret.
Ingen problemer på de seneste 15 terrasser :)

• Synes
Joak og 8 andre
  • Laddar…
Paul-Staffanstorp
A AntonAnimalen sagde:
Jeg køber kun skruer af velkendte mærker, for dem stoler jeg på.

Vigtigt at ikke montere terrassen helt sammen, for når brædderne svulmer, rejser terrassen sig, og skruerne knækker.
Hvis man lægger med kvalitetskvalitetstræ, er det allerede så vådt, når man lægger det, at det ikke kan svulme mere.
Lægger altid helt sammen, for det krymper altid...

• Synes
Snoopy32 og 7 andre
  • Laddar…
K Krypstocken sagde:
Hopsa... alt dette og lidt til er skruet med Essve tralleskruer til udendørs brug... samt deres træskruer med samme ”beskyttelse”.

Får se om man skal lave det om næste år da... :)

Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp sagde:
Lægger man med kvalitetsvirke så er det allerede så vådt når man lægger det, så det kan ikke svulme mere.
Lægger altid klods for det skrumper altid...
Har nogen testet ESSVE’s skjulte?

Cheesen Cheesen sagde:
Præcis sådan ser skruerne fra essve, som jeg brugte til hegnslisterne, ud... Mere end halvdelen er gået i stykker efter to vintre.
Heco rustfri holder derimod.
Havde samme problem jeg også med essve, da jeg lagde terrasse. Ca halvdelen var gået i stykker efter et halvt år.

Nogen der har testet ESSVE’s skjulte (med specialværktøjet)?
/L

• Synes
ArneBertil
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.