Hej,
vi har en to år gammel tilbygning med 2 etager, hvoraf en del på overetagen er en terrasse. Nu, med al sneen, er det begyndt at lække vand ned til etagen nedenunder. Sådan at det er løbet langs den ene væg.
Der har stået lidt sne mod altandørene på terrassen, men det er vel ikke rimeligt, at der skal lække en betydelig mængde vand ind? I rummet er der nok kun kommet en deciliter ind, men så har det fundet vej gennem bjælkelaget og væggen (ca. 1 meter).
Har kontaktet byggefirmaet, så de kommer på besøg i næste uge, men jeg tænker, at jeg lige hører her om rimeligheden i dette. Selvfølgelig kan man skovle, men rejser man væk over jul og nytår, og det sner meget, burde man vel ikke behøve bekymre sig om, at der skal løbe vand ind i konstruktionen?
Tak på forhånd
vi har en to år gammel tilbygning med 2 etager, hvoraf en del på overetagen er en terrasse. Nu, med al sneen, er det begyndt at lække vand ned til etagen nedenunder. Sådan at det er løbet langs den ene væg.
Der har stået lidt sne mod altandørene på terrassen, men det er vel ikke rimeligt, at der skal lække en betydelig mængde vand ind? I rummet er der nok kun kommet en deciliter ind, men så har det fundet vej gennem bjælkelaget og væggen (ca. 1 meter).
Har kontaktet byggefirmaet, så de kommer på besøg i næste uge, men jeg tænker, at jeg lige hører her om rimeligheden i dette. Selvfølgelig kan man skovle, men rejser man væk over jul og nytår, og det sner meget, burde man vel ikke behøve bekymre sig om, at der skal løbe vand ind i konstruktionen?
Tak på forhånd
Mats-S
Byggeveteran
· Sollentuna
· 3 607 indlæg
Mats-S
Byggeveteran
- Sollentuna
- 3,607 indlæg
Hej, nogle spørgsmål for at kunne drage nogle konklusioner på dette 
Er væsken tættest på altandøren?
Er døren indadgående?E erik8308 sagde:
Er det rummet, som altandøren sidder i, og når du vurderer mængden til en deciliter, er det væske på gulvet?E erik8308 sagde:
Er væsken tættest på altandøren?
Døren er udadgående.Mats-S sagde:
Nej, væsken er kommet til etagen nedenunder. Så den er altså løbet igennem bjælkelaget uden at passere på nogen synlig måde på overetagen. Der er ingen spor af væske på indersiden af døren.
Mats-S
Byggeveteran
· Sollentuna
· 3 607 indlæg
Mats-S
Byggeveteran
- Sollentuna
- 3,607 indlæg
Mats-S
Byggeveteran
· Sollentuna
· 3 607 indlæg