Hej

Opdagede en vandskade indenfor bLkongdøren i dag, da jeg rev masoniten op, som lå under gulvtæppet.

Det er på 2 steder ser det ud som. Omtrent ved karme.

Vandsskade på trægulv ved siden af en altandør, synlige mørke pletter på træet indikerer fugt nær dørkarmen.
Vandsskade på trægulv nær en altandør, med misfarvning og skader langs kantlisten. En vandskade ved en altandør med synligt trægulv og pletmærker. Udenfor er der trægulv på en betonaltan.
Vandskade ved altandørområdet, afsløret under masonit, med fugtpletter synlige på træværket og betongulv. En gammel betonaltan ses udenfor.
Brun trædørkarme ved en balkon med vandskade på bunden og løse terrassebrædder.
Billede viser vandskade ved altandørens karm og trægulv, med misfarvning på træet og fugt tegn.

Udenfor er der en gammel betonbalkon med løse brædder og tjærepap under.

Nogle tips? Ideer?

Lækker det ind ved hver regnvejr, eller kræves det, at det blæser fra en bestemt retning også?

Enk Projektet sagde:
Lækker det ind ved hver regnvejrsdag eller kræves det, at det blæser fra en bestemt retning også?
Godt spørgsmål, har kun boet der i 3 dage.
Har ikke bemærket noget, og tæppet var ikke vådt på oversiden.

Tør op og hold øje den nærmeste tid, så finder du nok ud af, hvor det kommer fra...

Enk Projektet sagde:
Tør op og hold øje den nærmeste tid, så finder du nok ud af, hvor det kommer fra...
Lyder fornuftigt.
Føles som om det kommer fra under døren.

Blev der heller ikke lagt gulv, grim masonit med malingstænk overalt skal man altså leve med...

Findes der ikke et bedre alternativ? Ikke ideelt når man har 2 små børn.

Det er efterår nu...du behøver nok ikke vente mange dage...;)

Enk Projektet sagde:
Det er efterår nu...du behøver nok ikke vente mange dage...;)
Det har du j*vla ret i!
Rigtigt skidt vejr den sidste tid.

Lidt svært at se på billederne, hvordan det ser ud i "hjørnet", men med tanke på hvor vådt det er, burde der være betydeligt flere misfarvninger, hvis det havde stået på i længere tid. Måske havde flyttestøtterne døren åben, og det regnede?

Ellers er mit varmeste tip, at det lækker ind mellem karmens side og tærsklens samling (for døren ser jo ud til at beskytte godt). Samtidig burde sådan en lækage vel gå mere nedad end ud på gulvet?

Havde et vindue, hvor der med tiden krøb vand ind i samlingen mellem sidestykke og bundstykke i karmen. Det kunne ikke ses før en dag, hvor jeg trykkede tommelfingeren gennem panelen...

Ring en håndværker;)

stake sagde:
Ring en håndværker;)
Hantverkare2 da? ;-)

Hvordan ser det ud længere oppe i døren? Hvor glasset slutter.

stake sagde:
Ring en håndværker;)
Som håndværker og desuden snedker, så burde man jo ikke behøve at stille denne type spørgsmål men har man arbejdet på nyproduktion de seneste 10 år så bliver mAn jo ganske rusten

Larsa sagde:
Lidt svært at se på billederne, hvordan det ser ud i "hjørnet", men med tanke på hvor vådt det er, burde der være betydeligt flere misfarvninger, hvis det havde stået på i længere tid. Måske flyttefirmaet havde døren åben, og det regnede?

Ellers er mit hedeste tip, at der lækker ind mellem karmesidens og tærskelens samling (for døren ser jo ud til at beskytte godt). Samtidig burde sådan en lækage vel gå mere nedad end ud på gulvet?

Havde et vindue, hvor der med tiden sneg sig vand ind i samlingen mellem sidestykke og bundstykke i karmen. Sås ikke noget, før jeg en dag trykkede tommelfingeren gennem panelet...
Gode tips!

Skal se i morgen, om jeg kan finde ud af, om det kommer ind mellem tærskel og karmeside. Virker rimeligt, da det er vådt ved siderne, men ikke i midten...

Jeg synes, det ser ud, som om det kommer ind under tærsklen. Hvordan ser tærskelpladen ud? Nogle gange skal man fuge under tærsklen for at få det tæt.

Matti_75 sagde:
Jeg synes, det ser ud som om det kommer ind under tærsklen. Hvordan ser tærskelpladen ud? Nogle gange må man fuge under tærsklen for at få det tæt.
Det var min første tanke.
Pladen er en almindelig bukket plade, men den går jo ikke helt ned til betonen, eller pappen rettere sagt.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.