Jeg er ved at planlægge en udvidelse, som du kan læse om her:
https://www.byggahus.se/forum/threads/tillbyggnad-35m-hur-svart-kan-det-va.395747/
Nu hvor jeg sidder og forsøger at lave et budget og er kommet til ydervæggene, så sidder jeg fast lidt med valget af reglar.
Væggene i det eksisterende hus er ca. 220mm tykke, og min tanke var at have omtrent samme tykkelse på tilbygningen.
Min tanke var at bygge væggene 170+45, men når jeg kigger på reglar hos Beijer, så synes 170mm regel ikke at være tilgængelig i kort længde (2500mm). Er det en usædvanlig dimension at bygge med?
https://www.byggahus.se/forum/threads/tillbyggnad-35m-hur-svart-kan-det-va.395747/
Nu hvor jeg sidder og forsøger at lave et budget og er kommet til ydervæggene, så sidder jeg fast lidt med valget af reglar.
Væggene i det eksisterende hus er ca. 220mm tykke, og min tanke var at have omtrent samme tykkelse på tilbygningen.
Min tanke var at bygge væggene 170+45, men når jeg kigger på reglar hos Beijer, så synes 170mm regel ikke at være tilgængelig i kort længde (2500mm). Er det en usædvanlig dimension at bygge med?
Køb lange og sav dem midt over?maah sagde:
Jeg er ved at planlægge en udbygning, som du kan læse om her:
[link]
Nu da jeg sidder og forsøger at lave et budget og er kommet til ydervæggene, sidder jeg lidt fast ved valg af regler.
Væggene i det eksisterende hus er ca. 220 mm tykke, og min tanke var at have omtrent samme tykkelse på tilbygningen.
Min tanke var at bygge væggene 170+45, men når jeg ser på regler hos Beijer, ser det ud til, at 170 mm regler ikke findes i kortlængde (2500 mm). Er det en usædvanlig dimension at bygge med?
/ATW
Hvis jeg tager udgangspunkt i, hvad der findes på lager hos Beijer, så ser det ud til, at 145mm er det mest almindelige til vægspær.
Når jeg måler de eksisterende vægge lidt mere omhyggeligt, så er de 275mm fra yderpanel til gips, og jeg forsøger at finde ud af, hvordan de er opbygget.
Gips 13mm
OSB 13mm
Installationsskit 45mm
Vægspær 145mm
Lægt 25mm
Panel 20-30mm
Det bliver ca. 260mm
Det kunne vel passe, hvis man tager udgangspunkt i 145mm vægspær?
Når jeg måler de eksisterende vægge lidt mere omhyggeligt, så er de 275mm fra yderpanel til gips, og jeg forsøger at finde ud af, hvordan de er opbygget.
Gips 13mm
OSB 13mm
Installationsskit 45mm
Vægspær 145mm
Lægt 25mm
Panel 20-30mm
Det bliver ca. 260mm
Det kunne vel passe, hvis man tager udgangspunkt i 145mm vægspær?
Jeg har ikke tjekket, hvad der sidder der endnu, men som du siger, er det sandsynligvis noget af det.T tergo sagde:
Opbygningen af de nye vægge behøver vel ikke være præcis som de eksisterende, men det letter, hvis man ønsker, at den nye facade skal være i niveau med den gamle.
Lavede en tilbygning på ca. 60 kvm for nylig i midten af Skåne, opfyldte energikravene med 240 mm stenuld.
21 Panel-gles 28-udegips 10-195-plast-45-osb+gips 24, så ca. 320 mm tykke vægge.
Så er det byggetilladelse, der gælder, så husk at du skal opfylde energikravene.
21 Panel-gles 28-udegips 10-195-plast-45-osb+gips 24, så ca. 320 mm tykke vægge.
Så er det byggetilladelse, der gælder, så husk at du skal opfylde energikravene.
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Nivålarm till sluten tank (avlopp)
Vatten & Avlopp -
Materialval till platsbyggt förvaringsskåp
Möbelsnickeri -
Fastgørelse af reglar til tagterrasse
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Hjælp med at vælge bjælke til murstenshus
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Val av reglar till altan på mark/stenplattor