Jeg har en trappe (tilsyneladende bygget i 1930'erne) bestående af store solide trappetrin (fjernede en lignende, måtte løfte hvert trappetrin med en skovl...).
Nu har nogen gennem årene pudset lidt på et trappetrin og smidt maling, der skaller af i flager direkte på de andre.

Hvad ville I anbefale for slags mørtel til dette - det er jo entréen, med grus nedenunder, men intet tag, så der kommer sne om vinteren osv., så det er ret udsat selvfølgelig. Jeg har også fundet en sprække mellem to trin, der skal repareres. Derefter overvejer jeg at male, i så fald hvilken slags? Da jeg er lidt usikker på, hvad der egentlig er for materiale i grunden, tager jeg gerne imod tips. Det behøver ikke at holde 100 år mere, men gerne ikke krakelere, når man vågner morgenen efter, gør det helst ordentligt.

Et trappetrin (billedet hvor det er lidt lysere) lader til at have et lag puds - banker jeg der, er det lidt mere hult, så jeg antager det er repareret, men det sidder godt fast på det.

• Revne i trappetrin med afskallet maling og synlig reparationsmørtel, potentielt fra 1930'erne.
  • Slidte trapper med skrællet maling og ujævn overflade; tegn på tidligere reparationer og slid, formodentlig fra 1930'erne.
  • Slidt trappetrin med afskallende maling og ujævn overflade, muligvis repareret med mørtel.
  • Slidte trætrin med afskallet maling på trappe, hvidt gelænder, kostet står til venstre, blomsterkrukker ved døren øverst.
Anbefaler husfix, godt at have derhjemme!

Menneskerne i den nærmeste farvehandel kan hjælpe dig, hvis du tager nogle farveflager med.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.