1,094 læst ·
3 svar
1k læst
3 svar
Valg af materialer? Gipsvæg / spartle og male?
Jeg har købt et hus bygget i 1960, som jeg renoverer. Jeg har et rum, hvor jeg undrer mig over, hvordan det er bedst/nemmest at gå videre.
Da der både er pletter og revner i væggen, tænker jeg, at det er lige så godt at montere gipsvægge?
Er der risiko for, at de også vil revne? Skal jeg spartle revnerne og derefter male, men så have risikoen for, at revnerne kommer tilbage samt at de vil synes igennem malingen?
Da der både er pletter og revner i væggen, tænker jeg, at det er lige så godt at montere gipsvægge?
Er der risiko for, at de også vil revne? Skal jeg spartle revnerne og derefter male, men så have risikoen for, at revnerne kommer tilbage samt at de vil synes igennem malingen?
Ser ud som om nogen har skruet spånplade på en gipsvæg.
Jeg ville have brugt renoveringsgips (6 mm). Du behøver ikke gøre noget andet ved underlaget end at skære bort det, der stikker ud.
Du ser ud til at have en ventileret gulvsokkel, den er til for at luften skal kunne vandre under gulvet. Så sørg for ikke at blokere...
Jeg ville have brugt renoveringsgips (6 mm). Du behøver ikke gøre noget andet ved underlaget end at skære bort det, der stikker ud.
Du ser ud til at have en ventileret gulvsokkel, den er til for at luften skal kunne vandre under gulvet. Så sørg for ikke at blokere...
Planen er at leje huset ud på ubestemt tid og vil sandsynligvis skifte gulvet i dette rum om et år. Vil derfor ikke 'overarbejde' i huset men vil samtidig at det skal se nogenlunde ud. Målet er vel at renovere med en så billig og hurtig løsning som muligt.
Tak for hurtigt svar! Jo bergvärmen går via gulvet og ud gennem listerne. Aldrig set noget lignendeLarsa sagde:
Ser ud som nogen har skruet spånplade på en gipsvæg.
Jeg ville have brugt renoveringsgips (6mm). Du behøver ikke gøre noget andet ved underlaget end at skære bort det, der stikker ud.
Du ser ud til at have en ventileret fodpanel, den er til for at luften skal kunne vandre under gulvet. Så sørg for ikke at lukke det til..
Så monterede gipsvæggen ifølge billede i det andet rum
Klik her for at svare