Jeg har købt et hus bygget i 1960, som jeg renoverer. Jeg har et rum, hvor jeg undrer mig over, hvordan det er bedst/nemmest at gå videre.

Da der både er pletter og revner i væggen, tænker jeg, at det er lige så godt at montere gipsvægge?

Er der risiko for, at de også vil revne? Skal jeg spartle revnerne og derefter male, men så have risikoen for, at revnerne kommer tilbage samt at de vil synes igennem malingen?

• Væg med blomstret tapet viser pletter og sprækker, diskuterer behovet for gipsvægge eller reparation og maling for at undgå fremtidige skader.
  • Målebånd ved et vindue med synlige vægsprækker og afskallet tapet, indikerer renoveringsbehov i et hus fra 1960.
Ser ud som om nogen har skruet spånplade på en gipsvæg.

Jeg ville have brugt renoveringsgips (6 mm). Du behøver ikke gøre noget andet ved underlaget end at skære bort det, der stikker ud.

Du ser ud til at have en ventileret gulvsokkel, den er til for at luften skal kunne vandre under gulvet. Så sørg for ikke at blokere...

• Synes
Stoffisen
  • Laddar…
Planen er at leje huset ud på ubestemt tid og vil sandsynligvis skifte gulvet i dette rum om et år. Vil derfor ikke 'overarbejde' i huset men vil samtidig at det skal se nogenlunde ud. Målet er vel at renovere med en så billig og hurtig løsning som muligt.

Larsa Larsa sagde:
Ser ud som nogen har skruet spånplade på en gipsvæg.

Jeg ville have brugt renoveringsgips (6mm). Du behøver ikke gøre noget andet ved underlaget end at skære bort det, der stikker ud.

Du ser ud til at have en ventileret fodpanel, den er til for at luften skal kunne vandre under gulvet. Så sørg for ikke at lukke det til..
Tak for hurtigt svar! Jo bergvärmen går via gulvet og ud gennem listerne. Aldrig set noget lignende :)
Så monterede gipsvæggen ifølge billede i det andet rum

• Gipsvæg monteret med spartlede samlinger ved et vindue; sokkel med varmerør; rodet gulv med handsker og værktøj.
  • Synes
Larsa
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.