Hej alle,
Betontrapperne ind til huset er nu fjernet, og der skal bygges et trædæk, som maksimalt bliver 1,5m bredt og 8m langt. Det skal have 170 bjælke fastgjort til fundamentet og bliver monteret på 4 piller. Nu til spørgsmålet: Jeg har læst, at 45x95 skulle kunne klare en spændvidde på 1,5m, passer det? Kan jeg klare mig med det uden, at det bliver for meget svaj? Der bliver lagt 28x120 terrassebrædder på bagefter.
Med venlig hilsen,
Kalle
Betontrapperne ind til huset er nu fjernet, og der skal bygges et trædæk, som maksimalt bliver 1,5m bredt og 8m langt. Det skal have 170 bjælke fastgjort til fundamentet og bliver monteret på 4 piller. Nu til spørgsmålet: Jeg har læst, at 45x95 skulle kunne klare en spændvidde på 1,5m, passer det? Kan jeg klare mig med det uden, at det bliver for meget svaj? Der bliver lagt 28x120 terrassebrædder på bagefter.
Med venlig hilsen,
Kalle
Jeg har 220 i bærlinen og 195 som reglar i den del, der står på plinter, den svajer ikke det mindste
Har en slægtning, der sparede på både bærline og reglar, minder om at gå en tur i en kano at gå på det trædæk.
Max 2000 mellem plinterne siger "min" tømrer, 45x95 på 1500 spændvidde tror jeg bliver mere svajende, end man ønsker, men jeg har ikke prøvet.
Har en slægtning, der sparede på både bærline og reglar, minder om at gå en tur i en kano at gå på det trædæk.
Max 2000 mellem plinterne siger "min" tømrer, 45x95 på 1500 spændvidde tror jeg bliver mere svajende, end man ønsker, men jeg har ikke prøvet.
Jeg har 120x45 med en spændvidde på 1,5m med bærende bjælker på 195x45, og det klarede krabbegildet med 30 personer uden problemer! 28mm terrassebrædder.
Brugte såkaldt Klass A trykimpægneret, om det nu gør nogen forskel!?
Brugte såkaldt Klass A trykimpægneret, om det nu gør nogen forskel!?
Havde et lille spørgsmål til angående mit byggeri, skal have 170 bærende bjælke i fundamenterne, er det muligt at gå ned en dimension på den bærende bjælke, der sidder spigpluggad i grunden??
Med venlig hilsen,
Med venlig hilsen,
Målene er nu ændret lidt og det vil kun være 100 bredt, så bjælkerne vil kun være 90 lange, kan jeg så gå med 90x45?? Har 2,30 mellem plintene skal jeg gå op til 195 da eller er 170 tilstrækkeligt når det er så smalt???
Mvh
Mvh
Hvis du kigger i den rigtige forumdel, vil du finde masser af tips samt dimensioneringstabeller mm mm mm
http://www.byggahus.se/forum/altan-uteplats/
http://www.byggahus.se/forum/altan-uteplats/
Klik her for at svare