D
Hvilken stålbjælke klarer et spænd på 7 meter med to understøttelser?

Max nedbøjning 8mm

snezonen 2

glastag 0,27 Kn/m2

(Jeg overvejer at bygge et terrassetag på 7x3m)

Edit: ændrede max nedbøjning fra 10 til 8 mm.
 
Senest redigeret:
Tror ikke et glasloft kan klare en nedbøjning på 10 mm..
 
  • Synes
Derbyboy
  • Laddar…
D
Tak, du har helt ret, 8mm skal det være.
 
D Derbyboy sagde:
Hvilken stålbjælke klarer et spændvidde på 7 meter med to understøtninger?
Det spørgsmål har intet svar. Du skal angive c/c-afstand for mindst 2 stålbjælker først.
 
Karrock
J justusandersson sagde:
Det spørgsmål har intet svar. Du skal angive c/c-afstand for mindst 2 stålbjælker først.
Men man kan måske turde et vildt gæt på HEM1000 :D

Edit: Der angives jo faktisk 3m bredt glastag, med en last per m2, så det burde vel være beregningsbart?
 
D
J justusandersson sagde:
Det spørgsmål har ikke noget svar. Du skal angive c/c-afstand for mindst 2 stålbjælker først.
c/c afstanden er 3m

altså taglægterne 3m og to stykker bærende bjælker på 7 meter. Den forreste bærende bjælke har jeg tre stolper og den bageste er tanken 2 stolper. Cc mellem taglægterne er 1000mm.
 
D
Den totale last på taget bør vel blive 4 767 kg (227x21) plus vægten af selve stålkonstruktionen.
 
Det lyder bedre. HEA 240 eller VKR 300x200x6,3. Pris 8000-10000 kr per styk.
 
D
Men en HEA 240 bliver vel udmærket, i forkanten da?

der har jeg tre oplæg/stolper.
 
HEA 120. Snøzone 2 betyder, at snølastens værdi på jorden er 2 kN/kvm. Hvad den bliver på taget afhænger af tagform, taghældning, forekomst af snølommer mm. For et tag over en udendørs terrasse bør den være lidt lavere.
 
D
Kanon, det får blive 3 søjler både i forkant og bagkant HEA 24 bliver i groveste lag.

hvad tror du om taglægterne cc100 spændvidde 3m, ville det fungere med en IPE80. Max nedbøjning 8mm
 
S
D Derbyboy sagde:
Kanon, det får bli 3 søjler både i forkant og bagkant HEA 24 bliver i det groveste lag.

Hvad tror du om tagreglarne cc100 spændvidde 3m, ville det fungere med en IPE80. Maks nedbøjning 8mm
Du har brug for en IPE100 for at komme under 8 mm nedbøjning.
 
D
Tusind tak!

hvad bliver det for nedbøjning med en ipe100?
 
S
D Derbyboy sagde:
Tusind tak!

hvad bliver nedbøjningen med en ipe100?
6mm
 
  • Synes
Derbyboy
  • Laddar…
S
Jeg ser heller ikke, hvorfor du ikke klarer dig med en HEA100 med tre stolper...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.