Som sagt, hvordan har I løst det med inspektionslågen til gulvvarmefordeleren? Har set, at der findes specielle kasser til at indbygge i væggen, men de koster jo over 2000 DKK for en metalkasse med en låge.
Jeg har fundet dem, der sælger kun lågen som man indbygger i gipsvæggen, men maksimalt 400x400mm, det er måske i mindste laget, eller hvad tror I? Har 7 slanger på fordeleren.
Modtager gerne tips om, hvor man kan købe låger til fornuftige priser.
Jeg har fundet dem, der sælger kun lågen som man indbygger i gipsvæggen, men maksimalt 400x400mm, det er måske i mindste laget, eller hvad tror I? Har 7 slanger på fordeleren.
Modtager gerne tips om, hvor man kan købe låger til fornuftige priser.
Medlem
· Norrbotten
· 3 390 indlæg
Placerer selv fordeleren i det jeg bygger i et rum med gulvafløb helt uden skab. Den sidder bare på væggen blandt en masse andre rørinstallationer. Flot, nej, men der er så mange andre rør der, bl.a. hydrofor og vandfilter, at rummet er tænkt som et installationsrum.
Og for at undgå behovet for en ekstra brugsvandsfordeler og tilhørende (unødvendigt) dyre skabe, vil jeg også placere fordeleren til brugsvand i samme rum, selvom det bliver et par ekstra meter alupexslange til forbrugerne. Jeg slipper skabet.
Tror ikke du behøver at have et vandtæt skab til gulvvarme, da det er varmesystemet med begrænset mængde vand i ved evt. lækage. Derimod for brugsvandsfordeling kan lækagen jo være hvor stor som helst.
Og for at undgå behovet for en ekstra brugsvandsfordeler og tilhørende (unødvendigt) dyre skabe, vil jeg også placere fordeleren til brugsvand i samme rum, selvom det bliver et par ekstra meter alupexslange til forbrugerne. Jeg slipper skabet.
Tror ikke du behøver at have et vandtæt skab til gulvvarme, da det er varmesystemet med begrænset mængde vand i ved evt. lækage. Derimod for brugsvandsfordeling kan lækagen jo være hvor stor som helst.
Klik her for at svare