Hej!

Jeg overvejer at vægmontere et lille skrivebord, nærmere bestemt dette:
https://www.nordiskagalleriet.se/me...UdRm22ZWikCp_u5V8Q44rk2vMmPR_rv0aAjV9EALw_wcB

Beslaget ser ud til at blive skruet i væggen med 1 skrue i hver ende af beslaget øverst. Pladen ser ud til at være 45 cm dyb og 92 cm bred. Pladen vil lejlighedsvis blive belastet med 5-7 kg yderst.
Jeg overvejer at montere konsollen i en væg af enkelgips med 1 m6 gipsekspander i hver ende. Havde der været et skruehul i midten af konsollen, kunne jeg ramme en regel, men det bliver svært med skruehulernes placering. Er 2 stykker m6 ekspandere for svage til denne type ophængning og det moment, der opstår, når pladen belastes? Findes der bedre alternativer til fastgørelse?

Bedste svar

C Cell sagde:
Hej!

Jeg overvejer at vægmontere et lille skrivebord, nærmere bestemt dette:
[link]

Beslaget ser ud til at blive skruet i væggen med 1 skrue i hver ende af beslaget øverst. Pladen ser ud til at være 45 cm dyb og 92 cm bred. Pladen vil til tider blive belastet med 5-7 kg yderst.
Jeg havde tænkt mig at fastgøre konsollen i en væg af enkelgips med 1 m6 gipsudvidelse i hver ende. Havde der været et skruehul i midten af konsollen, kunne jeg have ramt en regel, men det bliver svært med skruehullernes placering. Er 2 stk. m6 udvidelser for svage til denne type ophængning og det moment, der opstår, når pladen belastes? Findes der bedre alternativer til fastgørelse?
To molly udvidelser som du foreslår vil let holde. M6 molly, tror jeg, holder til over 20 kg stykket.

Du kan også med forsigtighed bore et hul i midten og fastgøre i reglen.

God idé med at lave et ekstra hul. Har en regel lige midt i, hvor skrivebordet skal sidde, og hvis jeg kan ramme den også, vil det være optimalt. Kan man bore et hul uden at ødelægge bæreevnen i stålet i konsollen?

C Cell sagde:
God idé med at lave et ekstra hul. Jeg har en regel præcis i midten af, hvor skrivebordet skal sidde, og hvis jeg kan ramme den også, ville det være optimalt. Kan man bore et hul uden at ødelægge stålets bæreevne i konsollen?
Ja uden tvivl, det er ikke noget, der behøver bæreevnen.
Svært at se hvor bred profilen er, men det bliver nok ikke en grov skrue jeg gætter.
Tag en med kuplet hoved som du maler sort, så bliver det pænt.

• Synes
Cell
  • Laddar…
I
MrJay MrJay sagde:
At folk stadig bruger molly.. vi har stoppet med disse for flere år siden og er gået helt over til gipsankre af typen Toggle. Disse tåler meget højere belastning og ødelægger ikke væggen.
MrJay MrJay sagde:
At folk stadig bruger molly.. vi har stoppet med disse for flere år siden og er gået helt over til gipsankre af typen Toggle. Disse tåler meget højere belastning og ødelægger ikke væggen.

[link]
[link]
Interessant! Har set dem for længe siden men aldrig testet. Jeg har taget adskillige gipsekspandex ud tidligere uden at skade væggen nævneværdigt så det er intet problem i sig. Hvis de derimod tåler højere belastning er det interessant!

MrJay
C Cell sagde:
I

Interessant! Har set dem for længe siden, men aldrig testet. Jeg har tidligere fjernet adskillige gipsekspander uden at skade væggen nævneværdigt, så det er ikke et problem i sig selv. Hvis de derimod tåler højere belastning, er det interessant!
Værsgo, men nu ser det ud til, at du har valgt molly-alternativet :cool:

• Synes
Cell
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.