Det afhænger af, om en vægstump er for eksempel 4800mm lang, da hammerbånd og syld er af den længde, så ville jeg have 3 vægstøtter, hvis den er fritstående. Er det et hjørne, behøves to vægstøtter, hvis hjørnet afstives skrå.N Nygge72 sagde:
Som vægstøtte fungerer 45x95 godt, bare den er fastgjort ordentligt i gulv og væg, alternativt justerbare Pa-So vægstøtter.
Det er Pa-So støtter, jeg overvejer, og derfor hvor mange der behøves.J Jansson69 sagde:Det afhænger af, om en vægstump er lad os sige 4800mm lang, da hammerbånd og syld er af den længde, så ville jeg have 3 stk. vægstøtter, hvis den er fritstående. Er det et hjørne, så behøves to stk. vægstøtter, hvis hjørnet er understøttet diagonal.
Som vægstøtte fungerer 45x95 godt, så længe den er ordentligt fastgjort i gulv og væg, alternativt justerbare Pa-So vægstøtter.
Vi sætter altid ved samlingerne af hammarbandet og ca. 2400mm dertil bortset fra hjørner, som skråafstives med brædder/gles, der går helt fra syll til hammarband og sømmes i disse samt i hver stolpe..N Nygge72 sagde:
Senest redigeret:
Klik her for at svare