Hej, hvor mange vægstøtter har man brug for, hvis man rejser en ramme, hvor væggene er 11,5*9,5 meter?

Det vil sige, som skal hjælpe med at fiksere rammen, inden man beklæder dem.

Tak på forhånd

J
N Nygge72 sagde:
Hej, hvor mange vægstøtter behøver man, hvis man rejser en konstruktion, hvor væggene er 11,5*9,5 meter?

Det vil sige, som skal hjælpe med at fikse konstruktionen, inden man beklæder dem.

Tak på forhånd
Det afhænger af, om en vægstump er for eksempel 4800mm lang, da hammerbånd og syld er af den længde, så ville jeg have 3 vægstøtter, hvis den er fritstående. Er det et hjørne, behøves to vægstøtter, hvis hjørnet afstives skrå.

Som vægstøtte fungerer 45x95 godt, bare den er fastgjort ordentligt i gulv og væg, alternativt justerbare Pa-So vægstøtter.

J Jansson69 sagde:
Det afhænger af, om en vægstump er lad os sige 4800mm lang, da hammerbånd og syld er af den længde, så ville jeg have 3 stk. vægstøtter, hvis den er fritstående. Er det et hjørne, så behøves to stk. vægstøtter, hvis hjørnet er understøttet diagonal.

Som vægstøtte fungerer 45x95 godt, så længe den er ordentligt fastgjort i gulv og væg, alternativt justerbare Pa-So vægstøtter.
Det er Pa-So støtter, jeg overvejer, og derfor hvor mange der behøves.

J
N Nygge72 sagde:
Det er Pa-So stöttor jeg overvejer, og derfor hvor mange der er brug for
Vi sætter altid ved samlingerne af hammarbandet og ca. 2400mm dertil bortset fra hjørner, som skråafstives med brædder/gles, der går helt fra syll til hammarband og sømmes i disse samt i hver stolpe..

Senest redigeret:
J Jansson69 sagde:
Vi sætter altid ved samlingerne af hanebåndet og ca. 2400mm dertil foruden hjørner som afstives med brædder/gles..
Så 6 stk. på en 11,5m væg hvis den så får 2 samlinger i hanebåndet?

J
N Nygge72 sagde:
Så 6 st på en 11,5m væg om den da får 2 samlinger i hammarbandet?
Ja har ingett at skitsere på så visualiseringen siger at det lyder rigtigt😉

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.