Tak for det link præcis hvad jeg har brug for :)
Man lærer noget hver dag :D

I går begyndte tankerne at skifte fra puds til at trods alt opsætte et trægitter på væggen og sætte gips el. spånplade ::) dvs. tilbage til start igen :-/

Under hele overvejelsen har den bedre halvdel ønsket opregulerede vægge af forskellige grunde, men hun har sagt, at jeg kan afgøre det. Hun ser kun fordele ved opreguleret væg, og jeg ser kun fordele ved pudset væg. Typisk kvindfolk at sige én ting og mene noget andet ;)

Hvordan det end er, så kom jeg efter lidt beregning frem til, at pudsemørtel til hele rummet koster ca. 1500 kr. (1 cm tykt).

Beregningen viste også, at alternativet med træregel (med tjærepapir bagved) og en eller anden type plade koster ca. 2000 kr. (skrue og søm ej medregnet).

Konklusion:
Prisforskellen motiverer hverken det ene eller det andet :)
Arbejdsindsatsen bliver sandsynligvis lavere, hvis man vælger at opsætte væggen.
Samboen bliver sandsynligvis gladere (uden at indrømme det), hvis det bliver plader på væggene. Det kan derudover være godt for forhandlingssituationen ved kommende garagebyggeri, hvis hun får bestemme nu ;) ;D
Lige nu hælder det mod at opsætte væggen, selvom jeg må give mig til sidst :P

HEJ!
Hvordan ville det fungere at sætte gipsplader direkte mod lecan? med monteringslim, gips eller noget lignende som fæste, altså uden regler bagved. Så kan lecan se ud lidt som den vil, og kabelrør osv. kan hugges ind i lecan og bare dækkes med gipsplader.

Tja, måske ???
Pointen med lægterne ville være at ventilere væggen bag pladerne. Jeg vil altså ikke have, at pladerne skal lægges direkte mod væggen og risikere at eventuel fugt kryber ind i pladerne.
Væggen vil blive ventileret både foroven og forneden i så fald.

Jeg ville sige stålregler og vådrumsgips, evt. pudsning jeg.

(Skal lige til at tage hjem og bygge en stål/gipsvæg i kælderen)

AArgggg -ytterligere et forslag ;)

Hvordan f.n skal jeg kunne bestemme mig ::)

Hvad er forskellen mellem vådrumsgips og almindelig gips ?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.