Jeg har også masonit på væggene, og det er jo virkelig stabilt, så længe man bruger den rigtige type skrue. Ellers vil molly jo sidde bedre i masonit end i gips.

• Synes
Henrik.S og 1 anden
  • Laddar…
Der fandtes tidligere gummiexpandere til gips, som, hvis jeg husker korrekt, var specificeret til 20-25 kg styk. De var blå og vred sig som en knude på indersiden. Ved ikke om de stadig sælges.

Stickan56 Stickan56 sagde:
Det stämmer men masonit är inget at skrue i heller.

Stickan
Masonit som er 10-12mm tyk er finemang at skrue i. Ingen som helst problem.

kan være 9mm board på væggen fx myrsjöhus fra 80'erne har det

A
A Emil_K sagde:
[link]
Nja, Ikke dem jeg mente. De havde riller langs med hele pluggen som vred sig og dannede en knude på bagsiden. Fandtes ret grove.

A
john68 john68 sagde:
Nja, Ikke dem jeg mente. De havde riller langs med hele pluggen som drejede sig og dannede en knude på bagsiden. Fandtes ret grove.
Er det måske en variant af Tillex Stella du mener?

A Emil_K sagde:
Er det måske en variant af Tillex Stella du mener?
Præcis!(y):D

J
A Emil_K sagde:
[link]
Det er jo det samme som Mollyplugg.

Stickan56
J Jens33 sagde:
Det er jo det samme som Mollyplugg.
En gipsexpander af mærket Molly ser i min verden sådan her ud.
Gipsexpander fra mærket Molly med metalldesign, brugt til sikre fastgørelser i gipsvægge.

Stickan

Senest redigeret:
  • Synes
K-H Hermansson
  • Laddar…
J
Facit blev 3 st mollyplugg som i billedet ovenfor. De sad meget godt.
Jeg synes stadig, at tappene skal have bredere afstand. Forstår ikke, at ingeniørerne ikke har kunnet komme på det!
Hænger TV'et og den sidder stabilt.
Bagefter synes jeg, at man kunne køre med almindelig plastplugg og lidt tykkere skrue men molly føles meget sikrere. Hver molly kan bære 50 kg, så er 3 men molly dimensioneret til 150 kg.
Efter at have boret målte jeg masonitens tykkelse, og det var 10 mm.
Hvis TV'et falder ned, hvilket jeg lige nu giver nul chance for, så opdaterer jeg tråden.
Ellers takker jeg for alle svar, ønsker jer fortsat en god sommer.
Vægmonteret fladskærms-TV fastgjort med mollyplugs, med ledninger hængende ned under.

• Synes
Stickan56
  • Laddar…
Stickan56
J Jens33 sagde:
Jeg synes stadig, at taggene skal have bredere afstand. Fatter ikke, at ingeniørerne ikke har kunnet regne det ud!
Her kommer lidt kuriosa::
Ingeniøren hedder GEORGE FREDERICK CROESSANT. og patenterede "Molly" i 1934.

Stickan

• Synes
Jens33
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.