Er i gang med at bygge en gæstehytte type "eremitens hytte" og undrer mig over, hvordan man kan løse vægkonstruktionen. Hytten mangler jo lister. Kan man anvende tagpap under facaden for at beskytte mod fugt og i så fald hvilken slags ville være mest egnet (læs billigst ;) )? Andre forslag?
Tak på forhånd og god påske
P-O
 
  • Lille hytte med træbeklædte vægge, to vinduer og en dør. Hytten har en metallisk skorstenspibe og mangler locklister.
Det er således ikke spontet panel? Traditionelle huse havde jo bare tjærepap og så panel.
 
Ja, det ville have været mest praktisk med spont. Men jeg havde tænkt mig at købe brugt træ på genbrugsstationen for at få den rigtige følelse på hytten. Jeg tror ikke, jeg er så heldig, at de har spontet panel i tilstrækkelig mængde.
 
OK. Tagpap bagved da? Måske et luftspalte så det tørrer op.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.