Den tæppe vi vil fjerne er fuldlimet. Da det er nederste etage og koldt på gulvene, er planen at lægge nyt væg-til-væg tæppe.
Det gamle er gammelt! Beskidt - ja, sandsynligvis meget :)

Men er det bedre at lade det ligge end at rode med materialer vi ikke ved noget om. Hus og sandsynligvis også tæppe er fra 1981.

Ja, vi andre ved jo endnu mindre om materialerne i dit hus.

Men har tæppet ligget i 33 år, ville jeg også have fjernet det, koste hvad det koste vil :p

Der findes jo alternativer til fastlimede tæpper. Enten løse tæpper, eller bare almindelige tæpper, som ligger løst og er lettere at gøre rene.

Et tæppe behøver jo ikke at gå "wall to wall". Det er jo ikke så ofte, man lister sig frem langs væggene :)

Ngn som har fjernet heldækkende tæppe? Skal man kontrollere for sundhedsfarlige stoffer? Læser indlæg her nedenfor.

Og hvad angår et forums viden har jeg selvfølgelig ingen som helst forventninger om at få alvidende svar - men lidt tips eller "sådan gjorde vi" er værdsat, ja ligefrem et ønske :)

Nu har jeg skidt elendigheden væk! Tilsvarende Et ordentligt gumpass! Skal jeg nu anstrenge mig med skrabemaskinen og fjerne limen/de gamle bider også??

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.