Skal jo lave et fyrrum om til vaskerum, gipspladerne skal udskiftes.
Men så husker jeg, at vådrumsgips viste sig at modstå dårligere, og at kravet endda blev fjernet efter en kort periode.
Men spørgsmålet er - har jeg ret eller ej. Hvilken slags gips skal det være?
Men så husker jeg, at vådrumsgips viste sig at modstå dårligere, og at kravet endda blev fjernet efter en kort periode.
Men spørgsmålet er - har jeg ret eller ej. Hvilken slags gips skal det være?
Hvad indebærer tætningslag... det er jo en støbt plade i dag, den nuværende gips går ned i en rille et stykke ned i pladen, men det virker som om, den burde være 50 mm dog...
-er man tvunget til at have en måtte på gulvet, der bøjer op ad væggene, hvordan fungerer det, hvis jeg nu skal flisebelægge alt - skal man stadig have en måtte?
En maler syntes, jeg skulle tage kniven og snitte den gamle gips lige ved gulvniveau og lade det være, men det føles ikke videre seriøst, det er jo ikke verdens ende at sætte ny gips hele vejen ned mener jeg...
-er man tvunget til at have en måtte på gulvet, der bøjer op ad væggene, hvordan fungerer det, hvis jeg nu skal flisebelægge alt - skal man stadig have en måtte?
En maler syntes, jeg skulle tage kniven og snitte den gamle gips lige ved gulvniveau og lade det være, men det føles ikke videre seriøst, det er jo ikke verdens ende at sætte ny gips hele vejen ned mener jeg...
En lille afstikker... er der nogen, som har erfaring med at lime vådrumsgips på pudsede vægge? Det ser ud til, at gipsens formstabilitet ville gøre gipsen mere formålstjenlig end eksempelvis wediskiver af samme tykkelse. Undskyld, hvis jeg kaprede tråden 
Klik her for at svare