Lyder som om de har bygget en skillevæg med 45mm regel. Så når køkkenet skulle op, satte de yderligere 45mm regel med spånplade udenpå for at få en installationsvæg, hvor rør og el kan gå på bagsiden og kunne skrue skabene i spånpladen. Dog grov gætteri fra min side.

Bart Bart sagde:
Lyder som om de har bygget en mellemvæg med 45mm regel. Så når køkkenet skulle op, satte de yderligere 45mm regel med spånplade udenpå for at få en installationsvæg, hvor rør og el kan gå på bagsiden og kunne skrue skabene i spånpladen. Dog grov gætning fra min side.
Det forklarer stadig ikke, hvordan der kan være 20mm luft mellem gipspladerne, og hvilken plugs der passer.

Jeg ville nok have presset noget klister i, typisk spartelmasse, og skruet i.
Eller fræset hullet i den indre gipsplade op med en boremaskine, som man drejer lidt rundt med, så molly’en får plads til at ekspandere.

Aha, jeg læste eller tænkte måske forkert? Jeg tolkede det som 50mm+50mm. Men hvis det er 50mm totalt, står jeg uden svar.

Bart Bart sagde:
Lyder som om de har bygget en skillevæg med 45 mm regel. Så da køkkenet skulle op, satte de yderligere 45 mm regel med spånplade udenpå for at få en installationsvæg, hvor rør og el kan gå på bagsiden, og kunne skrue skabene i spånpladen. Dog grov gætning fra min side.
Væggen, det drejer sig om, er dog ikke ved køkkenet 😅

B Bjober sagde:
Det forklarer stadig ikke, hvordan der kan være 20mm luft mellem gipspladerne og hvilken plug der passer.

Jeg havde nok trykket noget klister i, typ spartel og skruet i.
Eller fræset hullet op i den indre gipsplade med en bor, som man drejer lidt rundt, så mollyn får plads til at ekspandere.
Det kunne måske være en mulighed, selvom det føles utrolig besværligt. Skal alligevel have fat i vicevært, så de kan ordne en dør, der ikke kan lukkes, så det virker som om, at det måske er bedst at spørge dem, hvad der egentlig skal gøres.

R Rovvan sagde:
Væggen det drejer sig om er dog ikke ved køkkenet 😅
To fejl af mig da. Jeg syntes, jeg læste, at køkkenet var på den anden side.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.