Jeg har købt et hakgangjern fra Byggmax, de hævder at det er både højre og venstre hængt.
Hvis man ser på vedhæftede billeder, er jeg meget skeptisk over, at det passer...

Hakgangjern fra Pro Trend med tilhørende skruer placeret på en træoverflade. Emballage og gangjern ses ovenfor. Hakgångjern i metal på træbord med indpakning og skruer ses ved siden af fra Byggmax.

Eller tager jeg helt fejl? Jeg vil jo ikke sætte det op skævt for at det skal blive lige.

/M

Ps. Alle hængsler i butikken var svagt skrånende, så det hjælper ikke at bytte .dS

• Synes
Klang87
  • Laddar…
Billedet viser jo, at det er muligt at hænge både højre og venstre, eller måske har jeg misset noget. Anvendes begge hængsler til samme dør, vil døren ikke hænge, da der er to fastgørelsespunkter.

ser intet problem, hvis du skruer fast begge på en dør eller låge, så undgår du den vridning. hvis I har tænkt at bruge kun én, så har I valgt det forkerte hængsel!

Det er to billeder af samme hengsel, men jeg vil selvfølgelig bruge to stykker.
Ja, det er muligt at hænge både højre og venstre, men det er jo helt skævt. På det øverste billede differerer det 2-3 cm på 30 cm.
Hvis døren skal blive lige, må jeg jo skrue det skævt, enten beslaget eller stangen, og det vil jo se virkelig mærkeligt ud.

Sæt staget lige....det er sandsynligvis ikke bedre præcision.....

• Synes
Skogsbysen og 1 anden
  • Laddar…
Sætter du en stag, så hænger det, sætter du to vil den øvre "holde imod" hængningen. Den bliver ikke mere end 1-2mm hvis du gør det rigtigt.

Der er ret meget glap i den type hængsler. Men hvis du sætter to, hænger døren lige alligevel.

• Synes
Workingclasshero
  • Laddar…
Er det tappen, der er skæv?
Giv den et smæk med hammeren

Protte

Sætter man et hakgangjern så spiller det ingen rolle om man knækker tappen eller monterer det skævt fra starten, disse skal monteres i par. TS får købe en pakke til.
Edit: så nu at TS har to par, så at måle det ene giver ikke så meget.

Senest redigeret:
  • Synes
Pads65
  • Laddar…
Hvis du sætter en på hver side, kan du åbne døren i begge retninger.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.