10,572 læst ·
9 svar
11k læst
9 svar
Undgå sprækker ved kantliste mod buet vange
Vi havde en maler til at sætte op papirtapet ved trappen, fordi det virkede for kompliceret for mig, desværre blev der alligevel nogle revner i bunden, så jeg vil dække det med en liste.
Jeg har nu malet trappen og sat en kvartstav mod væggen, men det er svært at få den svinget i samme vinkel som trappen. Nogen der har forslag til arbejdsmetoder eller anden måde at løse problemet?
Jeg har nu malet trappen og sat en kvartstav mod væggen, men det er svært at få den svinget i samme vinkel som trappen. Nogen der har forslag til arbejdsmetoder eller anden måde at løse problemet?
Det er vel bare trykke ned og fastgøre efterhånden, sømme/skruen eller hvad du nu vil bruge til noget.
Den er fastspikret, men listen er ikke så fleksibel i den retning, det bliver næsten som at bøje et bræt på højkant ligesom, så man behøver søm hver 10 cm i så fald..
Mulige løsninger på stående fod:
1. Tyndere liste hvis det går.
2. Save tynde lag, bøje-lime på stedet.
3. Koge den nederste del af listen før montering for at gøre den mere medgørlig.
4. Fugte nedenunder.
1. Tyndere liste hvis det går.
2. Save tynde lag, bøje-lime på stedet.
3. Koge den nederste del af listen før montering for at gøre den mere medgørlig.
4. Fugte nedenunder.
Jeg har brug for at dække 1 cm op mod væggen, så det bliver lidt svært, skal jo forme den langs den forkerte vej, hvis jeg sætter den med den brede side mod væggen..P peroande sagde:
Overvejer at snitte en del væk fra bagsiden for at gøre den tyndere og mere fleksibel.
Bedste svar
Hvilken klodset maler som har tapetseret, så du har brug for at dække en cm.
Du kunne bruge to skyggelister oven på hinanden med en vis forskydning i sidled for at få en fornuftig samling mellem dem. Mal dem inden montering og stryg derefter samlingen mellem listerne og samlingen mellem liste og trappe en gang til efter montering, så vil det blive pænt.
Du kunne bruge to skyggelister oven på hinanden med en vis forskydning i sidled for at få en fornuftig samling mellem dem. Mal dem inden montering og stryg derefter samlingen mellem listerne og samlingen mellem liste og trappe en gang til efter montering, så vil det blive pænt.
Interessant idé, har en masse skrællister hjemme jeg kunne teste med i hvert fald! Tak
Jeg købte mindre dimension på kvartstaven, så den var lettere at bøje, og så savede jeg den af i vinkel et sted, hvor det svang mest. Der blev vel en del sprækker til sidst alligevel ærligt talt, men det går an.L livinski sagde:
Klik her for at svare