køb huset, hvis I kan lide det

BiFuel BiFuel sagde:
En ting at tænke på er, at eternit forvitrer lidt med tiden, så der kan samle sig asbestfibre i jorden tættest på huset. Så man bør måske ikke lade børnene rode rundt i jorden i bedene der... eller lade dem bruge vinkelsliber på taget.

Ellers gør eterniten ingen skade, så længe den sidder, hvor den sidder.
Mine børn leger næsten altid med hver sin vinkelsliber på taget, så jeg er enig, det kan virkelig være et problem.

• Haha
  • Synes
AG A og 4 andre
  • Laddar…
J
F Frankesson sagde:
Mine børn leger næsten altid med hver deres vinkelsliber på taget, så jeg er enig, det kan virkelig være et problem.
Mine også. Men jeg bruger vinkelsliberen mod deres eksem også. Asbestklumper fungerer også som müsli sammen med ymer.

J Jocke Best sagde:
Mina med. Fast jag använder vinkelslipen mod deres eksem også. Asbestklumper fungerer også som müsli sammen med filmjölk.
Smart! Vi bruger det mest når knækbrødet er sluppet op. Og fintmalet som glimmerpulver når børnene skal lege eventyrprinsesser.

• Synes
Jocke Best og 1 anden
  • Laddar…
BiFuel BiFuel sagde:
En ting at tænke på er, at eternit nedbrydes lidt med tiden, så der kan samles asbestfibre i jorden nærmest huset. Så man bør måske ikke lade børnene lege i jorden i bedene der... eller lade dem bruge vinkelsliber på taget. Ellers gør eternitten ingen skade, så længe den sidder, hvor den sidder. Det bør ikke være noget større problem at tage det ned selv, men at hyre nogen til at tage sig af det kan blive dyrt.
Men stop med at gætte og finde på, at der skulle havne skidt i jorden

Hvis du går en tur i en europæisk storby eller går ned i metroen i Sthlm, får du en større dosis asbest, end du får fra det der tag i løbet af en livstid

Ja, asbest kan være farligt, hvis du udsættes meget for det i miljøer, hvor det findes i støv
Man dør f.eks. ikke af at bore en gang i en asbestplade

Har arbejdet næsten dagligt med asbest i 15 år, årlige kontroller...

Til TS
Køb huset og lev godt, der er INTET at bekymre sig over, så længe du ikke skal save eller bore, så det støver.

• Synes
  • Haha
Fairlane og 6 andre
  • Laddar…
J javlaandersson sagde:
Men stop med at sidde og gætte og finde på, at der skulle havne skidt i jorden

Hvis du går en tur i en europæisk storby eller går ned i metroen i Sthlm, så får du en større dosis asbest, end du får fra det der tag i løbet af en livstid

Ja, asbest kan være farligt, hvis du udsættes meget i et miljø, hvor det findes i støvet
Man dør fx ikke af at bore én gang i en asbestplade

Har arbejdet næsten dagligt med asbest i 15 år, årlige kontroller ....

Til TS
Køb huset og lev godt, der er INTET at bekymre sig over, så længe du ikke skal save eller bore, så det støver
Jeg gætter ikke, dette er information, jeg har fået fra et saneringsfirma, som uddanner inden for asbest.

BiFuel BiFuel sagde:
Jeg gætter ikke, dette er information jeg har fået fra et saneringsfirma som uddanner inden for asbest.
Som tager betaling for folks frygt

• Synes
Peter787 og 3 andre
  • Laddar…
Købte huset :) har inspektør, der kommer og kan sige sit desuden

• Synes
Ensyltburk og 10 andre
  • Laddar…
D dabbeimba sagde:
Købte huset :) har besigtigelsesmand som kommer og kan sige sit desuden
tillykke nu vil vi se billeder

K
D dabbeimba sagde:
Köpte huset :) har besiktningsman som kommer och kan sige sitt desuden
Tillykke! Vend gerne tilbage med hvad besiktningsmannen siger om sagen. Ville være meget interessant at høre.

M maria01 sagde:
Som tager betaling for folks frygt
Det har ikke noget med sagen at gøre. Det handlede om påstanden, at jeg gætter, hvilket jeg ikke gør. Så lægger jeg ingen værdiladning i, hvor bange eller ikke bange folk er for deres asbest. Har selv både eternit og rørbøjninger i kælderen, og de generer mig ikke.

Måske kan jeg tilføje lidt til emnet.
Vi skiftede tag sidste år på vores hus. Det tidligere tag var lavet af plader, I ved, sådanne ark som skal efterligne tegl. Under dette var der et eternittag. Eterniten var i form af plader ca. 20x30, alle spikret individuelt.

Fik et tilbud fra tagefirmaet for fjernelse af eterniten, det ville koste ca. 50000.
Købte nogle ordentlige p3 ansigtsmasker og bad nogle venner om hjælp i stedet, og smed skidtet i en lejet lukket container. Deponeringen kostede ca. 7500 inkl. containerleje.

Huset er ca. 110 m2, og hældningen på taget har jeg ikke helt styr på.

• Synes
Ensyltburk
  • Laddar…
K
Vi har eternittak fra -78. Som skrevet tidligere, ser det ud til, at eternitten kan holde i 40 år til. Men det, der har taget livet af vores tag, er kanterne på taget. En alt for enkel konstruktion, så vandet nogle gange løber uden for kanten på taget (altså siden af taget) og har gjort, at brædderne har taget skade. Delvist på grund af, at mos har ændret vandafledningen på taget. Vi har 23 graders tag. Også lægterne, tagpap og fodblik er ret slidte efter 44 år, men eternitten er intakt!

BiFuel BiFuel sagde:
Jeg gætter ikke, dette er information jeg har fået fra et saneringsfirma som uddanner inden for asbest.
Hvis jeg havde arbejdet med at sanere asbest, ville jeg også have sagt noget lignende. Hvis folk bliver bange for et byggemateriale på deres hus, vil de jo skifte det ud. Hvilket så fører til mere arbejde.
Jeg tror derfor, at du har brug for en anden kilde til din påstand.

• Synes
Kirre2
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.