Hej,

Jeg så i dag en konstruktion, som jeg følte mig lidt usikker over, det handler om luftspalten til et pulpettag.
De har ikke anvendt de traditionelle gennemprøvede løsninger med luftspalteplader af masonit, bølgepap, skumplast etc.
De har i stedet oven på isoleringen rullet et stykke med underlagspap centreret mellem spærene (ca. 20 cm åbent på hver side af spæret).
Det betyder, at u-pappens vægt presser isoleringen ned fra undertaget og danner ca. 7 cm luftspalte, pappen er ikke fastgjort nogen steder men ligger løs ovenpå.

Mine overvejelser er, at de har anvendt et materiale, der ikke er tænkt/tilpasset til den konstruktion.
Kan der være risiko for kondensudfældning på pappens underside mod isoleringen, eftersom den er helt tæt og damptrykket standser mod pappen og derefter drypper ned i konstruktionen? Eller ligger kondenspunktet længere nede i konstruktionen, ca. 390 mm isolering?
Er det virkelig godt, at isoleringen ligger eksponeret åbent så tæt på undertaget, er der risiko for fremtidige fugtproblemer?
Vil u-pappen virkelig blive på plads, eftersom den ikke er forankret nogen steder?

Hvad mener I, er jeg helt på vildspor, eller er der en pointe i det hele?

/Pimme

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.