Skal sætte dekortegl af rigtig sten og har reglet op regælt og sat en OSB-plade. Det bliver ca. 1x3m (b x h) dekortegl og i resten af rummet bliver det OSB, gips, væv og farve. Overvejer lidt, hvad der er mest hensigtsmæssigt at have bag dekorteglet for den bedste vedhæftning og robusthed i konstruktionen. Det er kraftig dekotegl i stenmateriale, så det vejer en del. Er det nok med gips, primer og fix, eller skal jeg sætte væv på gipsen også som en ekstra armering? Eller skal jeg vælge et andet materiale end gips?