Jeg er i gang med at renovere køkkenet og er ved at montere vægskabe. Jeg opdagede så, at min væg har en bule, der gør, at skabene bliver ujævne. Det er ca. 60x30, der buler ud ca. 7-8 mm på det højeste sted, men kanten er så skarp, at det ikke er muligt at lave nogen "fuldløsning". Derfor tænkte jeg at fjerne de 7-8 udstående millimeter.

Mit spørgsmål er således, hvordan man nemmest jævner gammel (fra 50'erne) letbeton? Jeg undgår helst at leje dyre værktøjer eller værktøjer, der støver. Overvejede at hugge betonen væk med et stemmejern. Tidskrævende, men det burde fungere. Så må man spartle bagved. Det er jævnt både i toppen og i bunden af skabene.

Er der nogen, der har en anden metode? Kommentarer? Religiøse udskejelser?

Stemjern kan nok fungere... så lidt gulvprimer fortyndet med vand og derefter spartle med rotband/gipsbruk. Det løsner nok mere end de 7-8mm du vil have væk.

Et alternativ er selvfølgelig byggekile både under og over, bag skabene når du monterer dem, så de kommer ud fra væggen lige så meget som bulen.

Tag en almindelig sav (fukssvans) som du ikke er bekymret for, så bøjer du savbladet ved at presse det mod væggen og saver "din bule" væk, så let som ingenting.

MvH Jawen

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.