3,436 læst ·
18 svar
3k læst
18 svar
Uisoleret betonplade lugt
Min erfaring er desværre, at det sætter sig selv i væggene, trods at materialet kun har været mod gulvet. Lugten er meget flygtig og sætter sig i det meste.J Jens5 sagde:Jeg lejede en betonsliber (både en man går med og en håndholdt) og fræsede alt væk, et rigtig skidtjob, men alligevel tilfredsstillende at få det væk.
Derefter blev væggene slebet og malet om. Til sidst lagde jeg et subfloor gulv med mekanisk ventilation.
Er der blevet nogen forskel? Ja, det er nok blevet lidt bedre, men ikke helt så vi er tilfredse endnu. Eller så er det for tidligt at sige, da alt blev færdigt nu i oktober.
Vores plan er at slibe gulv og vægge for at få det plant, derefter ventilere både gulv og vægge.
Hvor mange mm/cm fræsede du væk af gulvet?
Hvor mange mm sleb du væk på væggene?
Ja desværre er det jo sådan, tog lugtprøver af vægmaterialet men opdagede ingen særlig lugt der.M martin991 sagde:Min erfaring er desværre, at det sætter sig også i væggene, selvom materialet kun har været på gulvet. Lugt kan let sprede sig og sætte sig i det meste.
Vores plan er at slibe gulv og vægge for at få det jævnt, så ventilere både gulv og vægge.
Hvor mange mm/cm fræsede du bort af gulvet?
Hvor mange mm sleb du bort på væggene?
Svært at sige hvor meget jeg sleb på gulvet, måske 5 mm. På væggene var det maleren, der sleb overfladen, måske det samme eller lidt mindre der.
Jeg brugte en gulvsliber til beton, måske havde det været mere effektivt med en betonfræser afhængigt af hvor dybt man vil nå.M martin991 sagde:Min erfaring er desværre, at det også sætter sig i væggene, selvom materialet kun har været mod gulvet. Lugten er meget flygtig og sætter sig i det meste.
Vores plan er at slibe gulv og vægge for at få dem plane, så ventilere både gulv og vægge.
Hvor mange mm/cm fræsede du væk af gulvet?
Hvor mange mm sleb du væk på væggene?
Klik her for at svare