Hej! Har revet gulv i gildesal pga lugt mm. Alt under stank. Trykket planker som var spigede i betonplade.
Nu fortsätter vi med at undersøge, hvor lugten kommer fra, gjorde ozonbehandling men lugten kom tilbage efter 2 dage. Sætter sig i tøj.
Jeg har taget lidt prøver her og der og lugt i pose. Det som lugter helt klart er prøver fra betonen ved gulvflade. Det er malet med noget sort farve.
Bør jeg slibe det sorte væk med betonsliber eller kan man behandle med klorin eller noget?
Hej! Har revet gulv i kælderstue pga. lugt mm. Alt under stank. Trykimpregnerede planker, der var sømmet i betonplade.
Nu fortsætter vi med at undersøge, hvor lugten kommer fra, gjorde ozonbehandling, men lugten kom tilbage efter 2 dage. Sætter sig i tøj.
Jeg har taget lidt prøver her og der og lugt i pose. Det, der lugter helt klart, er prøver fra betonen ved gulvfladen. Det er malet med noget sort maling.
Bør jeg slibe det sorte væk med betonsliber, eller kan man behandle med klorin eller noget?
Ozonbehandling fjerner jo kun lugt i luften og letflygtige stoffer på overflader. Så du må nok helt klart fjerne kilden.
Trykimpregneret mod uisoleret beton er jo et problemområde, der dukker op i huse fra visse tidsperioder. Men "det sorte" - er det ikke typisk asfalt? Kan lugten fra den trykkede syld sidde i det?
Tvivlsomt om du kan fjerne fx koldasfalt med klorin dog - det er nok skrabe, der gælder :/
Da vi havde revet vores gulvkonstruktion ud (som godt nok ikke var trykt, men lugtede ikke særlig godt alligevel…) brugte Ocab dette middel. Lugten forsvandt efter et par dage.
Ozonbehandling fjerner jo kun lugt i luften og letflygtige stoffer fra overflader. Så du bliver nok nødt til at fjerne kilden.
Tryk imod uisoleret beton er jo et problemområde, der dukker op i huse fra visse tidsperioder. Men "det sorte" - er det ikke typisk asfalt? Kan lugten fra den trykte syll sætte sig i den?
Tvivlsomt om du kan fjerne fx koldasfalt med klorin dog - der skal nok skrabes :/
Okay, nej tanken var at fjerne lugten. Men nu hælder det til, at jeg smøger ærmerne op, lejer en betonsliber og sliber elendigheden væk!
När vi hade rivit ut vår golvkonstruktion (som visserligen inte var tryckt, men luktade inte mumma ändå…) använde Ocab detta medel. Lukten försvann på några dagar.
[billede]
Okej, ja vi hade faktiskt Ocab her som gjorde en visuel analyse af hobbyrummet. De 2 som var her virkede ganske novice og gav ikke direkte nogle konkrete råd desværre. Det hælder mod at jeg sliber skramlet væk.
Okej, ja vi hade faktiskt Ocab här som gjorde en visuell analys av gillestugan. De 2 som var här kändes ganske noviser og gav ikke direkte nogle konkrete råd desværre. Luter mod at jeg sliber skiten bort.
Trist hvis man kontakter et firma og så får man det svar... useriøst! håber det løser sig.
I værste fald må du rive op skiten og støbe om alt. Men så må du nok gøre om din dræning, for den er tilpasset efter nuværende gulvhøjde. Jeg missede dette og måtte gøre om alt. Projektet sluttede med skilsmisse og personlig konkurs.
Hej! Har revet gulvet i gillestue pga lugt mm. Alt under stank. Tryckta planker, der var sømmet i betonplade.
Nu fortsætter vi med at undersøge, hvor lugten kommer fra, gjorde ozonbehandling men lugten kom tilbage efter 2 dage. Sætter sig i tøjet.
Jeg har taget nogle prøver her og der og lugt i pose. Det der lugter helt klart er prøver fra betonen ved gulvfladen. Det er malet med nogen sort farve.
Bør jeg slibe det sorte væk med en beton sander eller kan man behandle med klor eller noget?
Hvordan gik det for dig? Jeg har samme problem. Cuprinol-behandlede planker mod uisoleret betonplade. Trods jeg har revet det væk, lugter det fra betongulv og vægge.
Svært at beskrive. Det, der udskilles, er kloranisol, en skadelig og meget flygtig emission, der sætter sig i alt. Stopper aldrig med at lugte, og alt materiale skal udskiftes.
Vi kigger på at ventilere vægge og gulve med Jape eller Platon Multi. Det er en løsning, der holder lugten væk og samtidig holder vægge og gulve fri for fugt. Og varme eftersom det er indeluften der går ind i vægge og gulve.
Hvordan gik det for dig? Jeg har samme problem. Cuprinol-behandlede planker mod oisoleret betonplade. Selvom jeg har revet det ned, lugter det fra betongulv og vægge..
Jeg lejede betonfræser (både en man går med og håndholdt) og fræsede det hele væk, et rigtig skodarbejde men alligevel tilfredsstillende at få det væk.
Derefter blev væggene slebet og malet om. Endelig lagde jeg et subfloor gulv med mekanisk ventilation.
Er der sket nogen ændring? Ja, det er måske blevet lidt bedre, men ikke helt så meget, at vi er tilfredse endnu. Eller er det for tidligt at sige, da alt blev færdigt nu i oktober.
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.