Hej! Ny på forummet, skrev under på papirer til vores første hus i dag 
Da jeg ikke kan leve uden garage, blev jeg glad, da vi fandt et rækkehus med usædvanligt god garagepotentiale. Jeg får i alt 45 kvadratmeter, hvis jeg river en væg mod et tidligere depot, så jeg kan få to biler i træk og åbner op til et tidligere tv-rum, hvor jeg kan have arbejdsbænk osv. Hvad tror I om billedet nedenfor:

Jeg har adgang til U200 stålbjælker, som jeg kunne bruge ved behov, men det ville jo være nemmest bare at rive ned, hvis det går, der er jo intet over depotvæggen, der ville fortsætte og støtte overetagen over stuen. Eller kan den støtte gulvet i stuen mon?, hvis jeg husker rigtigt fra fremvisningen, var der letbeton i væggen...
Mvh Rickard
Da jeg ikke kan leve uden garage, blev jeg glad, da vi fandt et rækkehus med usædvanligt god garagepotentiale. Jeg får i alt 45 kvadratmeter, hvis jeg river en væg mod et tidligere depot, så jeg kan få to biler i træk og åbner op til et tidligere tv-rum, hvor jeg kan have arbejdsbænk osv. Hvad tror I om billedet nedenfor:

Jeg har adgang til U200 stålbjælker, som jeg kunne bruge ved behov, men det ville jo være nemmest bare at rive ned, hvis det går, der er jo intet over depotvæggen, der ville fortsætte og støtte overetagen over stuen. Eller kan den støtte gulvet i stuen mon?, hvis jeg husker rigtigt fra fremvisningen, var der letbeton i væggen...
Mvh Rickard
Skal forsøge at svare på dine spørgsmål selvom jeg gerne vil vide mere om huset. Men, hvis garageåbningen er på en gavlvæg og hvis du har træbjælkelag bør dine gulvåsar være skarvede overlappende på den væg hvor du vil lave en døråbning. Hvis det forholder sig på den måde kan du uden videre nedtage de mellemvægge du har markeret med rødt. Der skulle heller ikke være noget problem med at lave en døråbning i så fald, til TV-rummet. Hvis du vil have en bredere åbning er det passende at lave en afveksling. I øvrigt, tillykke med huset! Nu får du ikke nogen fritidsproblemer!
Tak! Ja nu har jeg en ny hobby! Men sådanne ting er kun sjove! Har en del at lave fremover også (nye indvendige lofter, køkken og badeværelse). Huset er som sagt et rækkehus, vores del er omtrent midt på, mursten, bygget i 1962, på begge sider af vores er det altså det samme for nogen anden. Så garageporten er egentlig på en meget lang langside i stueplan, så det er egentlig kun den ene væg i skuret, der er under jorden, på siderne er der naboer.
Klik her for at svare