Skal du have den usynlig, skal du IKKE have foder. Du laver lågen præcis som panelen på resten af væggen.
Havde først tænkt at have lågene som foder på siderne for at dække samlingen, og intet ekstra foroven/nedenunder. Men det går ikke på grund af hængslerne. Så tænkte jeg, at små pæne foder kunne passe, men igen er hængselsiden et problem.
Den ses hverken mere eller mindre end at forsøge at kamuflere den på anden måde, hvilket du allerede har bemærket alligevel ikke går fuldt ud. For den, der kigger, kan man se lugen uanset hvordan den er udformet. For alle andre, der normalt ikke inspicerer huset, når de passerer, er der ingen, der bemærker noget. I øvrigt er en glatpaneleret luge/dør en gammel god tradition siden hundreder af år. Dvs. alle har set denne løsning da næsten hvert eneste hus har den, så ingen reagerer og synes, at det er noget mærkeligt.
Eller hvordan?? På deres eget hus hænger den i overkant, og jeg bliver bange hver gang jeg ser manden sætte op en regel for at holde lugen oppe. Den er tung som fanden med, sikkert 50x100cm.
Kan jo sætte en gasdæmper på, hvis man er usikker.
Havde først tænkt at have lågerne som foder på siderne for at dække samlingen, og intet ekstra på toppen/bunden. Men det går ikke på grund af hængslerne.
Så tænkte jeg, at små pæne foder kunne passe, men igen er hængselsiden et problem.
Der findes hængsler, som flytter døren/lågen ud, når du åbner, så en ramme/kant kan gå klar. Køkkenskabe kan have sådan nogle, men de findes også til almindelige døre.
Der findes hængsler, der flytter døren/lågen ud, når du åbner, for at en ramme/kant skal kunne klare sig. Køkkenskabe kan have sådan nogle, men de findes også til almindelige døre.
Har du et eksempel?
Min låge er klar, men det kan stadig være interessant at se.
Jeg skal tage et billede næste gang jeg er der, men jeg delte lugen i to dele med bordssaven for at marginalen mellem en stor luge og vindskederne er på millimeteren, dvs. lidt dårlig hængning og lugen rammer skeden uanset hvor jeg hænger lugen.
Jeg låner et billede fra gruppen. Nu blev det som sagt dobbelt-dør, 4 hængsler og en haspe i midten.
Min luge er klar, men kan være interessant at se alligevel.
Det kaldes skjulte hængsler når det er døre og f.eks. IKEA har en variant, hvor man vil få skabslågen til at gå til siden for at få en skuffe ud. Jeg har kun set dem på plads og har aldrig købt eller installeret nogen, så jeg har ingen ledetråde om hvilke der er gode/dårlige.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.