Hej
Nybegynder her
Behøver at skifte et bræt, hvordan får jeg løs det ødelagte bræt?

• Hvid, beskadiget bræt på en trævæg ved terrassekonstruktion, viser behov for udskiftning.
  • En beskadiget, hvidmalet bræt på en udendørs træstruktur, set tæt på.
Brækjern

• Synes
zwennebanan
  • Laddar…
P
Hammer eller koben..

Men hvordan løsner jeg den ved reglen?

Den går under reglen

Usandsynligt at den er spikret under reglen, løsne den lidt foroven, bank sømmene ud og træk den så lige op.

K Klass0n sagde:
Usandsynligt, at den er sømmet under reglen, løsn den lidt ovenfra, bank sømmene ud og træk den så lige op.
Sidder som et bjerg!
Noget lettere forslag?
Kan man hælde noget i sprækken mellem regel og panel for at få den til at slippe lettere?

Sidder virkelig stramt

Altanen er bygget mod panelen. Du skal save panelbrættet i højde med altanbjælkelaget og fjerne delen ovenfor først. Derefter skal du banke den lille del væk, der sidder bagved reglen. Sandsynligvis er den også sømmet, så du skal komme bagved med et buesavblad for at save sømmene.

Eller også tager du noget skarpt, som en stemmejern eller økse, og forsigtigt kløver brættet, så det kan fjernes i småstykker.

• Synes
makarickiri
  • Laddar…
Henningelvis Henningelvis sagde:
Altanen er bygget mod panelen. Du skal skære panelbrættet i højde med altandækket og fjerne delen ovenfor først. Derefter skal du banke den lille del væk, som sidder bag ved reglen. Sandsynligvis er den også sømmet fast, så du er nødt til at komme bag om med en nedstrygerklinge for at skære sømmene over.

Eller også tager du noget skarpt, som f.eks. et stemmejern eller en økse og flækker forsigtigt brættet, så det kan fjernes i små stykker.
Tak, vi fik det løst nu.
Når vi skal sætte et nyt bræt op, skal vi så slå det på plads med en hammer?

M Mariell H sagde:
Tak, vi fik den løs nu.
Når vi skal få en ny bræt derned, skal vi så slå den ned med hammer?
Helst ikke. Det er let at beskadige træet, hvis du slår med hammer. Kan blive grimme mærker og splinter. Kan du ikke bare indsætte et nyt bræt af den rigtige dimension? Skal du stadig banke på brættet, så brug en klods imellem.
Jeg anbefaler stærkt at male det nye bræt, inden det sættes på i stedet for at male det på stedet.

Henningelvis Henningelvis sagde:
Helst ikke. Det er let at beskadige træet, hvis du slår med hammer. Der kan komme grimme mærker og splinter. Kan du ikke bare indsætte et nyt bræt af den rette dimension? Hvis du alligevel skal banke på brættet, så brug en klods imellem.
Jeg anbefaler stærkt at male det nye bræt, inden det sættes på plads, i stedet for at male det, når det er monteret.
Tak for hjælpen.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.