Renovatør
· Uppsala
· 2 169 indlæg
Altanen er bygget mod panelen. Du skal save panelbrættet i højde med altanbjælkelaget og fjerne delen ovenfor først. Derefter skal du banke den lille del væk, der sidder bagved reglen. Sandsynligvis er den også sømmet, så du skal komme bagved med et buesavblad for at save sømmene.
Eller også tager du noget skarpt, som en stemmejern eller økse, og forsigtigt kløver brættet, så det kan fjernes i småstykker.
Eller også tager du noget skarpt, som en stemmejern eller økse, og forsigtigt kløver brættet, så det kan fjernes i småstykker.
Tak, vi fik det løst nu.Henningelvis sagde:
Altanen er bygget mod panelen. Du skal skære panelbrættet i højde med altandækket og fjerne delen ovenfor først. Derefter skal du banke den lille del væk, som sidder bag ved reglen. Sandsynligvis er den også sømmet fast, så du er nødt til at komme bag om med en nedstrygerklinge for at skære sømmene over.
Eller også tager du noget skarpt, som f.eks. et stemmejern eller en økse og flækker forsigtigt brættet, så det kan fjernes i små stykker.
Når vi skal sætte et nyt bræt op, skal vi så slå det på plads med en hammer?
Renovatør
· Uppsala
· 2 169 indlæg
Helst ikke. Det er let at beskadige træet, hvis du slår med hammer. Kan blive grimme mærker og splinter. Kan du ikke bare indsætte et nyt bræt af den rigtige dimension? Skal du stadig banke på brættet, så brug en klods imellem.M Mariell H sagde:
Jeg anbefaler stærkt at male det nye bræt, inden det sættes på i stedet for at male det på stedet.
Tak for hjælpen.Henningelvis sagde:
Helst ikke. Det er let at beskadige træet, hvis du slår med hammer. Der kan komme grimme mærker og splinter. Kan du ikke bare indsætte et nyt bræt af den rette dimension? Hvis du alligevel skal banke på brættet, så brug en klods imellem.
Jeg anbefaler stærkt at male det nye bræt, inden det sættes på plads, i stedet for at male det, når det er monteret.
Klik her for at svare

