Hej,
Jeg har to karnapper (kan ikke terminologien, men I kan se, hvad jeg mener på billederne:p) og undrer mig over, hvordan pokker jeg skal udskifte/male panelet og vindskederne på en sikker måde.

Taget er ret stejlt, men en metode jeg har overvejet er at fjerne tegltaget og stå på lægterne.

Tips modtages med tak!

• To-etasjes hus med rødt og hvitt panel, brunt tak med tegl. Fokus på vindskeder og panel, mulig utfordring ved maling eller utskifting av disse.
  • Billede af hus med rødt teglstenstag og to burspråk. Paneler og vindskeder har brug for udskiftning eller maling. Terrasse og have foran huset.
  • Rødt hus med brunt tegltag og kvistvinduer. Under er en terrasse med havemøbler og en græsslåmaskine dækket med presenning. To stiger står op ad væggen.
Måske du kan male indefra?

Nja, skal bytte panelen på siderne (og male også der) så rigtigt så lange arme har jeg ej ;)

Du kan leje mindre stillads og rækværk på udlejningsstedet. Ellers er det en god idé at skubbe op fliserne og stå på lægterne.

Lift ?

Nogen der har tanker omkring mit forslag?

En stillads hvor etageplanet er i højde med tagrenden.
Så fjern et par tagsten, så du kan stå lidt bedre.
Et stillads skal du bruge, hvis du skal kunne gøre et godt stykke arbejde, hvis man står og vakler, bliver det ikke godt, og desuden er det farligt.
At leje en sektion Hakistillads koster ikke mange kroner. Sørg for at have alt materialet hjemme, så gør du det der på et par dage.

Mobilkran ude på vejen og en hængende kurv at arbejde fra. :D

Jeg kørte tagtrin, da jeg skiftede panel på siden af min kvist. Mit tag hælder ganske vist "kun" 40 grader, og tagtrinene er jo langt fra en perfekt løsning. Men jeg oplevede i det mindste det som meget bedre end at stå på enkelte opskudte tagsten, som jeg gjorde året før.

Efter demontering af tagstenene bemærkede jeg, at de ikke havde sparet på lægterne, for der sad 45x70, så det var ingen problemer at stå på dem og mekke... 1/4 klar..

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.