Hej,
Jeg har to karnapper (kan ikke terminologien, men I kan se, hvad jeg mener på billederne
) og undrer mig over, hvordan pokker jeg skal udskifte/male panelet og vindskederne på en sikker måde.
Taget er ret stejlt, men en metode jeg har overvejet er at fjerne tegltaget og stå på lægterne.
Tips modtages med tak!
Jeg har to karnapper (kan ikke terminologien, men I kan se, hvad jeg mener på billederne
Taget er ret stejlt, men en metode jeg har overvejet er at fjerne tegltaget og stå på lægterne.
Tips modtages med tak!
Kommer ikke ind med liften på bagsiden (kædehus og stor hæk afgrænser). Havde overvejet at låne et par trin (af typen man normalt har op til skorstene... http://www.byggmax.se/tak/takpannor/taksteg-universal-svart-p05530
Senest redigeret:
En stillads hvor etageplanet er i højde med tagrenden.
Så fjern et par tagsten, så du kan stå lidt bedre.
Et stillads skal du bruge, hvis du skal kunne gøre et godt stykke arbejde, hvis man står og vakler, bliver det ikke godt, og desuden er det farligt.
At leje en sektion Hakistillads koster ikke mange kroner. Sørg for at have alt materialet hjemme, så gør du det der på et par dage.
Så fjern et par tagsten, så du kan stå lidt bedre.
Et stillads skal du bruge, hvis du skal kunne gøre et godt stykke arbejde, hvis man står og vakler, bliver det ikke godt, og desuden er det farligt.
At leje en sektion Hakistillads koster ikke mange kroner. Sørg for at have alt materialet hjemme, så gør du det der på et par dage.
Jeg kørte tagtrin, da jeg skiftede panel på siden af min kvist. Mit tag hælder ganske vist "kun" 40 grader, og tagtrinene er jo langt fra en perfekt løsning. Men jeg oplevede i det mindste det som meget bedre end at stå på enkelte opskudte tagsten, som jeg gjorde året før.
Klik her for at svare


