Halløj!

Jeg har lige købt et rækkehus fra -71, hvor et par af rummene stadig har barracudaloft opspændt.

Fungerer barracudaloftet som fugtspærre? Skal det erstattes, når man river barracudaloftet ned?

Jeg skal skære barracudaduken ned i det mest slidte og forsømte rum i dag for at se, hvad der gemmer sig bagved.
 
D
K Kaun sagde:
Halløjsa!

Jeg har lige købt et rækkehus fra -71, hvor et par af rummene stadig har barracudaloft opspændt.

Fungerer barracudaloftene som fugtspærre? Skal det erstattes, når man river barracudaloftet ned?

Jeg vil skære barracudastoffet ned i det mest slidte og forsømte rum i dag og se, hvad der er bagved.
Fra mine barndomserfaringer kan jeg love, at det IKKE er fugtspærrende. Du vil finde VP-rør o.l. bag ved plasthinden.
 
  • Synes
Kaun
  • Laddar…
Jahaja så når jeg er der, så er det bare at finde ud af, hvad jeg skal hænge det nye innertak i?
 
D
K Kaun sagde:
Jahaja så då när jag er der er det bare at finde ud hvad jeg skal hænge det nye loft op i?
Hos mine forældre blev der sat bræddeloft op. En ven gipsplader
 
Ok, nu er barracudataget revet ned. Meget rigtigt sad der plastrør, hvor elkabler gik.

Dog: over barracudataget sad der et træpanel. Jeg antager, at den holder isoleringen på plads. Sad barracudataget kun der for at skjule kablerne?

Hvis man vurderer, at barracudataget fungerede som fugtspærre, burde jeg indsætte en plastikdug mellem træpanelet og det nye indvendige loftpanel.

Alternativt kan man trække elkablet til loftlampen over træpanelet, sætte loftlister op og male panelet. Det bliver jo billigt og nemt, og lillemanden får lidt lofthøjde, men tør man gøre sådan? Risikoen er, at varmluften kondenserer i isoleringen, og så får vi fugtproblemer...
 
D
K Kaun sagde:
Ok, nu er barracudataget nedrevet. Meget rigtigt sad der plastrør hvor elkabler gik.

Dog: ovenover barracudataget sad en træpanel. Jeg antager, at den holder isoleringen på plads. Sad barracudataget bare der for at skjule kablerne?

Hvis man vurderer, at barracudataget fungerede som fugtspærre, så burde jeg sætte en plastdug mellem træpanelet og ny loftepanel.

Alternativt sniger man elkablet til loftlampen ovenover træpanelet, sætter op loftlister og maler panelet. Det bliver jo billigt og nemt og den lille får lidt lofthøjde, men tør man gøre sådan? Risikoen er, at den varme luft kondenserer i isoleringen og så får vi fugtproblemer...
Jeg tror det er mest fornuftigt, at du sætter et nyt loft op i samme højde som barracudaen. Specielt med tanke på VP-rørene.
 
  • Synes
Kaun
  • Laddar…
Og så med en fugtspærre indenfor det nye indertag? Det er der, jeg vakler.

Drager du nogen konklusion om fugtspærre ud fra vp-rørene? Hvordan hænger de sammen?
 
D
Jeg har kun "arvet" viden, baseret på hvad mine forældre og naboer gjorde i deres rækkehuse i 90'erne. Men de satte ikke nogen fugtspærrer, og rækkehusene har det stadig godt.
 
  • Synes
Kaun
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.