I vores tegninger er det angivet søjle VKR af kvalitet S355J2 som skal holde op en HEA 260 for bjælkelaget. Bjælken ligger op på støbt væg i den anden ende.
Højde søjle 2400mm.

Vi har nu modtaget spørgsmålet fra stålleverandøren om det går godt med KKR af kvalitet S355J2/S420MH.

Er dette ok?

Netop, målet kan måske lette. :D
100*100*5

Det bedste ville være, hvis du vidste, hvor udnyttet søjlen er. KKR har en lidt dårligere bæreevne end VKR. Men hvis du mener, at det er s420-stål med fyk=420MPa, så kan du bytte. Er det s355-stål, er det godt at vide udnyttelsesgraden på søjlerne.

Desværre ved jeg ikke, hvad udnyttelsesgraden er, men jeg vil forsøge at finde ud af det, selvom jeg tror, det kan blive svært.

Angående kvaliteten ved jeg det ikke, da det er beskrevet ovenfor fra leverandøren.

F flimsy sagde:
Desværre så ved jeg ikke udnyttelsesgraden, skal forsøge at finde ud af det, men tror at det kan blive svært.

Angående kvaliteten, så ved jeg ikke uden det står beskrevet ifølge ovenstående fra leverandøren.
Det enkleste er at dobbelttjekke med stålleverandøren. Men har stålet benævnelsen s420 så er det ok at bytte.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.