Jeg har en andelsbolig i et 1930'er hus, med gamle pudsede vægge. Væggen er en tynd plade, ca. 1 cm tyk, buler ud nogle steder på en forstyrrende måde og ville have behov for at blive fastgjort med en hel masse skruer, og derudover er der store huller i væggen, som den tidligere ejer har efterladt. Alle jeg har talt med påstår, at pudsvægge er besværlige at have med at gøre, da de pulveriseres af stort set ingenting - derudover ved jeg ikke, hvor svært det er at fylde hullerne (6-7 stk. med huller lige igennem på 15 cm i diameter). For nylig forsøgte jeg at bryde fodlisten løs, og så smuldrede en god del af væggen, der hvor listen sad...
Hvad ville I have gjort; skiftet væggene ud med gips eller forsøgt at reparere det hele? Er det en kostbar indgriben at skifte til gips?
Tak på forhånd!
Hvad ville I have gjort; skiftet væggene ud med gips eller forsøgt at reparere det hele? Er det en kostbar indgriben at skifte til gips?
Tak på forhånd!
Trævæggen skal du helt klart gipse med plader.Hannes R sagde:
Betonvæggen er det nok nemmest at reparere med gipsmørtel, hvis det kun er hullerne, der skal udbedres.
Hvis væggen er et totalt vrag, dvs. skal rives ned, kan du vælge mellem at pudse med netforstærkning (så sidder pudsen sikkert) eller at sætte gipsplader også der (tænk bare over, hvordan du har tænkt dig at fastgøre gipspladerne!).
Klik her for at svare