Ikke nok med at man opdager vandlækage fra en ødelagt aftræksledning i væggen, så ser man også dette, når man monterer loftgips ned. Dette er altså gulvafløb i badeværelset ovenover, hvor de helt enkelt har halveret reglen i etageadskillelsen for at placere gulvafløbet
. Det er en 45x220 med en spændvidde mellem understøtningerne på ca. 3,8M, og udskæringen ligger ca. cc 170 fra den ene og 210 fra den anden. Min spørgsmål er, hvor meget dette påvirker bæreevnen?. Bemærk også, hvordan de har løst støtten til gulvafløbet, kunne de ikke strække hele vejen fra regel til regel ligesom
. Dette er altså hus nybygget i 2016. Min tanke er, at dette skal sendes til husteknikkeren, men jeg vil gerne have en idé om, hvor forkert dette er rent bæreevnemæssigt. Ovenover dette er et badeværelse med skrue- og limet gulvspån, flydespartel, klinker, og derefter loft. Stockholm. Tak for svar, hvis nogen kunne kigge lidt hurtigt.
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Kriminelt og udført af nogen, der ikke har en anelse om, hvad han laver. Frem for alt påvirker det gulvets bæreevne. Forudsætningerne er allerede anstrengte med en hel 45x220 med 3,8 m spændvidde. C/c 600 mm gætter jeg på. Det er muligt at måle, hvor stor den øjeblikkelige nedbøjning er, hvis en person på 100 kg stiller sig på bjælken så tæt på gulvafløbet som muligt. For at vurdere virkningerne på bæreevnen er der brug for mere info og tegninger. En vis forstærkning med korrekt udformede kortlingar kan nok gøres nedefra.
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Desværre har jeg ikke mange kontakter i din hjemstavn længere. Hvis du kan måle den momentan nedbøjning, kan man bruge den oplysning til at beregne baglæns. Huset er desværre ret dårligt struktureret fra et konstruktionssynspunkt. Mange vægge på første sal som ikke modsvares af vægge i stueetagen. Der er andre her på Byggahus forum, der er gode til juridiske aspekter, men hvis dette ikke er en skjult byggesjusk, ville jeg blive overrasket.
Klik her for at svare