offlarjon
Har en friturebod på 15kvm hvor den ene dør er skævmonteret, hvilket gør at den ikke kan lukkes ordentligt. Har ikke bekymret mig om det tidligere, dels fordi vi kun opbevarer redskaber mm. her men mest fordi det mere handler om en skønhedsfejl. I forbindelse med ommaling tænkte jeg dog at gøre noget ved dette. Det nemmeste ville have været at løsne hængslerne og bare flytte døren op en centimeter - problemet er bare at jeg mistænker, at døren måske glider ned i de gamle skruehuller igen, da det er relativt kraftige skruer og at døren vejer en del. Findes der noget ekstra stærkt kemisk træ eller fugemasse som kunne virke? Det handler jo i hovedsagen ikke bare om at tætne hullerne i dette tilfælde, men først og fremmest om at udfyldningen skal være stærk nok, eftersom skruehullerne kommer så tæt på hinanden.
View attachment 339485

Kan man ikke lægge nogle fliser under hængslet, så døren kommer lidt op?

• Synes
offlarjon
  • Laddar…
J
Køb en tube montagelim. Fyld de gamle huller med pistolen og lad det tørre... hvis det ikke fungerer med skiver.

• Synes
offlarjon
  • Laddar…
janwide
Bore op og lim trædyvler i de gamle skruehuller.

• Synes
offlarjon
  • Laddar…
Bor op hullerne og lim en 10mm rundstang på plads..
Alternativt kan du bruge en af plastic padning produkterne som keramisk trä eller superspackel.

• Synes
offlarjon
  • Laddar…
offlarjon
OK, tak for hjælpen alle - føles som om jeg har flere gode alternativer at gå efter nu! :)

• Synes
Jocke Best
  • Laddar…
offlarjon
Gik til sidst med forslaget med rundstang + lim, så nu har jeg en fungerende dør igen. Tak :)

• Synes
Mazen og 1 anden
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.