Jeg har et lidt mærkeligt "kælderrum" der er i hjørnet af huset. Det går ned lidt over 1,20m under den resterende husgrund som er en krybekælder. Det har været et lukket rum med omtrent samme loftshøjde som i de andre rum.
Jeg er i gang med at rive det lukkede rum ved loftet og skal åbne en af væggene mod rummet, og jeg vil lave et gulvbjælkelag i samme højde som gulvet i det tilstødende rum. Det betyder, at jeg under det gulv får et kælderområde, der er måske 5 kvm med omkring 1,20 i "lofthøjde". Planen er muligvis at lave en lem i gulvet og etablere en form for mad/vinkælder.
Spørgsmål et er hvordan jeg skal udforme bjælkelaget på den smarteste måde. Der er vægge af letbetonblokke rundt om kælderen. Jeg ville gerne have en uorganisk løsning, findes der stålreglar til dette formål?
Jeg skal grave op og dræne og isolere udvendigt frem til sommeren. Det er ikke umuligt, at jeg opbryder gulvet i kælderen og isolerer det også. Spørgsmål to er om jeg bør installere udsugning i kælderen?