MathiasS sagde:
Jeg havde ikke nogen problemer med isoleringen. Det er let at strække dugen med listværk. At den ikke holder mod Nordanvinden kan jeg leve med - jeg har sat træpanel udenfor vindtæppet og den dæmper jo en del af vinden....

;D

Fandt denne tråd, jeg er lige ved at sætte op "utegips" da jeg hører at Skanska har stoppet med dette helt. Årsagen skulle være at gipsen mugner.
Man skal bruge "utegips extra" (som jeg har) og desuden tape alle vandrette snitflader med noget specialtape.

Nogen der har hørt om dette ??

Taperingen har med vindtæthed at gøre. Jeg har talt med Danogips om dette, og de mente, man med god samvittighed kunne ignorere det. Forskellen i isoleringsværdi for væggen er minimal.

Brorsan sagde:
Hittede denne tråd, jeg er ved at opsætte udgips da jeg hører, at Skanska er stoppet med dette helt. Årsagen skulle være, at gipsen mugner.
Man skal bruge "udgips ekstra" (hvilket jeg har) og desuden tape alle vandrette snitflader med en specialtape.

Er der nogen, der har hørt om dette??
Hvor har du hørt dette?

At udgips mugner, når den først er blevet indbygget i en fungerende konstruktion, har jeg svært ved at tro. Måske at den almindelige udgips mugner i praksis, hvis den ikke bliver indbygget hurtigt nok og udsættes for fugt. Men nu sælger alle producenter parafinvoksimprægnerede udgipsskiver, der tåler lidt mere fugt under byggetiden. At Skanska har svært ved at få udgipset dækket i tide, så de bruger endnu mere modstandsdygtig gips, betyder jo ikke, at man behøver gøre det samme, hvis man passer sit byggeri lidt bedre.

Er udegypsen ikke antimugbehandlet?
Der findes en speciel plastikliste at sætte
i gipssamlingerne.

Mvh Putte

jon_h sagde:
Hvor har du hørt det her?

At udendørsgips mugner når den først er bygget ind i en fungerende konstruktion har jeg svært ved at tro. Måske at den almindelige udendørsgips mugner i praksis hvis den ikke bygges ind hurtigt nok, uden udsættes for fugt. Men nu sælger jo alle producenter paraffinvoksimprægnerede udendørsgipsskiver som tåler lidt mere fugt under byggetiden. At Skanska har svært ved at få udendørsgipsen dækket i tide så de bruger endnu mere holdbar gips betyder jo ikke, at man behøver gøre det, hvis man passer sit byggeri lidt bedre.
Min svoger som er i ejendomsbranchen havde hørt det fra en hos Skanska.
Nu skal vi ikke male fanden på væggen, men mine vægge skal stå med kun gips nu nogle uger. Skal jeg forsøge at dække med presenninger? Det virker jo som overkill. Skal bare passe på, hvis der ligger sig snedriver i underkanten.
Jeg vælger at tro at det klarer sig :)

Hvordan går det med vindväv og issolering af løsuld? Trykker issoleringen ud mod facadepanelet da?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.